printerpoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

hertje

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Ik heb vandaag XP opnieuw geinstalleerd (eerst harde schijf geformatteerd) en ook mijn printerdriver. Alleen de PC ziet de printer niet. Hij zit aangesloten op printerpoort, maar deze printerpoort komt niet voor bij apparaatbeheer. Moet ik hier nog een driver voor installeren? Waar vind ik die eventueel? Of is er gewoon een draadje los?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Bianca

Hoi hertje
Al eens opnieuw opgestart terwijl de printer aangesloten is en aan is?
mss dat windows em dan ziet.
Zo niet heb je geen cd met driver erbij?
Heb je deze niet typ even je printer en typenummer dan zoeken we een driver voor je.

Laatst bewerkt:
hij zit op de parallel poort. Ik heb de driver voor de printer al gedownload (kon de cd niet vinden).

Ik heb hem vandaag al tig keer opgestart met de printer eraan, want ik heb alles opnieuw geinstalleerd. de printer staat ook aan. maar ik heb zelf het idee dat het probleem in de poort zit, omdat deze ook niet voorkomt bij apparaatbeheer. en omdat ik de schijf had geformatteerd.

Heb je voor een printerpoort ook een driver nodig? (sorry, ik ben niet zo technisch)

De printerpoort (LPT1) moet eigenlijk gewoon meteen gedetecteerd worden. Kun je misschien een schermafdruk maken van je apparaatbeheer? Met de poorten uitgeklapt uiteraard :)

Ja als windows je printer niet herkend heb je een driver nodig..
Heb je die stekker goed aangesloten die 2 schroefjes goed aangedraait?
geef even naam en type printer en wat voor een driver je gedownload hebt.

Printer zit goed aangesloten. Driver klopt wel. Ik denk echt dat het probleem in de poort zit.

Ik weet niet hoe ik een print moet maken van apparaatbeheer, maar er staat o.a.:

poorten (com & lpt)
- communicatiepoort (com1)
- communicatiepoort (com2)

Hier hoor volgens mij de printerpoort bij te staan.

Groetjes,
Bianca

Yep dat klopt. Kijk eens in het bios of ie daar bij staat

Ik weet niet hoe ik daar in kom. Is dat het scherm waar je een boot device kan kiezen?

Yep, meestal op Del of F10 drukken bij opstarten en dan even kijken bij 'geavanceerd' of zo.

Dit gaat een beetje mijn petje te boven hoor. Ik heb in de bios rondgekeken, maar ik zie nergens iets van poorten staan ofzo. heb je het vermoeden dat de poort niet goed is aangesloten?

Mogelijk een conflict in Resources, of gedisabled. Heb je in de tijd tussen dat de PC van de reparatie terug kwam en de herinstallatie nog wel kunnen printen? Mogelijk dat het al sinds die tijd niet werkt. Heb je ook nog even gekeken of er bij apparaatbeheer ergens een vraagteken stond met 'overige apparaten?'

Hoi ReneDirks,

Mijn pc is een jaar geleden voor reparatie weggeweest (moederboard vervangen). toen ik hem terugkreeg waren er direct weer problemen, o.a. dit probleem met de printer. ik heb dit toen niet verder tot op de bodem uitgezocht. want er waren nog meer problemen en ik was er een beetje klaar mee.
hij heeft een jaar stilgestaan. laatst toch maar weer naar de reparateur. toen is de harde schijf vervangen.

daarom heb ik zelf het vermoeden dat bij het vervangen van het moederboard al iets fout is gegaan. ik ben zelf niet technisch genoeg om het ding van binnen te bekijken.

ik zal nog even bij apparaatbeheer kijken naar wat jij net aangaf.

Het kan ófwel zijn dat de poort kapot is, óf dat ie in de bios uit staat. De meeste poorten zitten op het moederboard tegenwoordig, je zou evt een losse parallelkaart kunnen plaatsen, maar die zie je ook niet zo vaak meer. ken je niet iemand die anders voor je in het bios kan kijken?

ik zal eens rondvragen. in ieder geval heel erg bedankt voor alle hulp

Groetjes,
Bianca

Yesss!

Ben nog gaan graven in Bios. En gevonden! Stond idd op enabled.

Heb nu de volgende instellingen:
parralell port adress:278
paralell port mode: normal

Hij doet het! Super bedankt! ;)

Groetjes,
Bianca

Ben nog gaan graven in Bios. En gevonden! Stond idd op enabled.
Stond op disabled dan toch denk ik? En jij hebt 'm nu op enabled gezet

Heb nu de volgende instellingen:
parralell port adress:278
278 is eigenlijk het adres van LPT2, 378 van LPT1. Maar omdat jij er maar één in hebt zitten maakt dat niet uit.

Hij doet het! Super bedankt! ;)

Mooi dat je 'm zelf aan de gang hebt gekregen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan