Printerprobleem met word.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul0007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Berichten
4
Ik heb op een win2000 computer het programma Office 2000 volgens de correcte manier geinstalleerd.

nou doet zich navolgend probleem voor:

Als ik Word opstart, dan opend er meteen het standaard bestand "document1"; als ik nu text intyp en daarna probeer te printen geeft het systeem aan dat er geen printer is geinstalleerd en dat ik moet kiezen voor een standaardprinter( is dus wel aangesloten en werkt in alle andere programma's) als ik deze kies en op ok druk geeft het systeem de melding dat er een foutenrapport wordt gegenereed en wordt afgesloten.....

Als ik nu na het starten van Word (ook bij nieuw opstarten) meteen ( in een leeg blad ) een printopdracht geef; wordt er een leeg blad geprint..... als ik daarna text typ en dan print werkt alles ook normaal......

Wie weet waaraan dit "probleem" te wijten is
Graag hulp....

Printer is een HP laserjet 2100 en zit gewoon op de LPT1 poort


Bij voorbaat dank

Paul
 
Laten we vooraan beginnen:

in Windows is de desbetreffende printer geinstalleerd en als standaard printer ingesteld ?

Andere applicaties, -zonder een uitzondering- printen wel goed ?
 
printerprobleem met word

Ja, de printer is correct geinstalleerd en als standaard printer ingesteld. In alle programma's werkt hij optimaal en zonder problemen....

de foutmelding in Word ziet er als volgt uit:

Er kan niet worden afgedrukt in windows wegens een probleem met de huidige printerinstelling:
*Druk een testpagina vanuit windows af
*controleer of de printer is ingeschakeld en of deze online is
*installeer het printerstuurprogramma opnieuw

---- druk ik dan op "ok" dan volgt het overzicht van de printers... waaruit ik dan kan kiezen..... als ik dan op annuleren druk krijg ik de melding:

Winword.exe heeft fouten gegenereerd en wordt gesloten...

Als ik wel de standaard printer selecteer wordt het bestand geprint; maar bij de volgende keer opstarten is het weer het zelfde probleem.

Het verhaal van de eerste melding ( testpagina/online en stuurprogramma ) heb ik meerdere malen gedaan... zonder succes...

groet
Paul
 
Da's allemaal heel bijzonder, zeker omdat 'ie in Excel, Powerpoint en andere programma's WEL goed print.

Advies : ga eens naar Microsoft com en laat daar de update wizzard eens naar je Office installatie kijken.
 
Graag wil ik de "update wizzard " naar mijn installatie laten kijken......
maar ik weet niet op welke link ik op de pagina van microsoft.com moet klikken.......
Help me please

groet
paul
 
Da's nu juiste het simpele gedeelte:

Klik en dan, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 73
......en als je dat dan gedaan hebt, ....zie bijlage bij dit bericht.
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 60
Ja hoor ik heb het probleem opgelost......

Na veel proberen heb ik op de HP pagina de laatste nieuwe driver voor mijn printer gedownload....

nadat deze correct was geinstalleerd werkt alles prima...... dus zat er gewoon een fout in de driver....

toch bedankt voor de hulp...



groet
paul
 
dat is en blijft curieus...........
andere Office-applicaties printten immers wel goed....... :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan