Printers Terminal Server 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter DSBas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DSBas

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Mensen,

Ik zit met een vervelend probleem en heb geen idee meer wat te doen.

Situatie:

1x Terminal Server Windows 2003 Enterprise 64bit.
1x Client PC met printer (HP Laserjet 1320).

Als ik connect naar de server en instel dat mijn printers gekoppeld moeten worden, zie ik in mijn log heel mooi een melding 1111: TermServDevices voorbij komen met de melding dat ik mijn drivers moet installeren.
Geen probleem, ik installeer mijn drivers. Vervolgens komt de melding in mijn log niet meer terug, maar kan ik ook nergens mijn printer terug vinden.
Mijn RDP printerpoorten (TS001 TS002.... enz) zijn ook allemaal verdwenen.

De server draait inmiddels een aantal maanden zonder problemen. Gisteren waren opeens al mijn printers verdwenen en alle drivers waren weg.

Ik heb de policies nagekeken, terminal server config nagekeken. Hier vind ik geen problemen. Verder ook geen meldingen in mijn log.

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen, of op zijn minst een schop in de goede richting kan geven..

Alvast bedankt!

Bas

Afgelopen weekend heb ik Service Pack 2 opnieuw op de server geïnstalleerd. En van de server opnieuw een Terminal Server gemaakt. Dit alles zonder resultaat.

Alle hulp is welkom.

Na een beetje (lees: veel) googlen, vond ik iemand met hetzelfde probleem.

Hij heeft van een tweede Terminal Server in zijn netwerk (die wij gelukkig ook hebben) de volgende waardes uit zijn registry geëxporteerd en op de niet werkende server geïmporteerd.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors

In deze map miste ik inderdaad wat waardes. Hoe dit mogelijk is, blijft mij een raadsel.

Deze waardes heb ik nu geïmporteerd vanaf de werkende server, alleen heeft de server nu een reboot nodig om de wijzigingen van kracht te maken. De server is op dit moment in gebruik, dus eerder dan vannacht zal ik dit niet kunnen testen.

Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Update:

Zojuist de server openieuw gestart en deze wijziging heeft inderdaad het probleem opgelost. Alles is weer up and running.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan