Printers toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danoj

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Hallo,

Voor ons bedrijf heb ik een Visual Basic scriptje nodig dat bekijkt in welke ip reeks je bent aangemeld (dus welke locatie) en die daarbij de printers toevoegd die in dezelfde ipreeks staan. Dus wanneer je bijvoorbeeld aangemeld bent op locatie a, je de printers krijgt die op de locatie a staan. Wanneer je dan aanmeld op locatie b (weer een ander ip reeks) je de printers te zien krijgt van locatie b en en de printers van locatie a weer worden verwijderd.

Het scriptje hebben we zo nodig omdat gebruikers van de ene locatie naar de andere locatie aan het printen zijn (perongeluk).

Mijn ervaring met Visual Basic is zeer nihil en ik kon hierover niks relevants vinden op internet dus vandaar dat ik mijn vraag hier plaats.

Alvast bedankt!

Groeten Daan

ik heb niet echt verstand van printers ofzo, maar kan je niet gewoon de juiste printer met de juiste computers aansluiten?

Bedankt voor je reactie!

Nee het gaat erom dat gebruikers die op de verschillende locaties inloggen en dan ook met laptop op dat moment alleen de printers krijgen op die locatie. Al deze printers zijn netwerk printers.

okee ik snap het, maar volgens mij hoeft dit niet persé met een visual basic programma, je kunt hem volgens mij verbinding laten maken naar een bepaalde printer over het netwerk, maar ik weet niet hoe...:confused:

misschien dat iemand anders kan helpen?

Je bedoelt via een policy?

Het gaat er wel om dat de printers er weer uit worden gehaald wanneer de gebruiker op een andere locatie is. Aangezien de gebruiker niet meer mag printen naar andere locaties.

Ik dacht zelf dit juist via Visual Basic te doen en dit als een opstart script te laten draaien. Maar als het nog anders, makkelijker kan dan ben ik daar zeker voor in!

Oke ik ga het iets anders aanpakken..

Ik laat Visual Basic het locale ipadres van de netwerkkaart pakken (bedraad). Daarbij houden we handmatig een lijst bij van printers die hij bij zo'n reeks moet toevoegen.

Maar nu zitten we met het probleem dat als een laptop draadloos internet heeft, Visual Basic ook het ip adres bij die netwerkkaart pakt. En wanneer deze gewoon uitstaat (maar niet uitgeschakelt in apparaat beheer) dan geeft hij 0.0.0.0 aan. Heeft iemand daar misschien een oplossing voor?

Dankje! Daar kan ik volgens mijn inderdaad wel wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan