Printerserver onder Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

contrazoom

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2011
Ik heb een USB printerserver van Sitecom waarop een HP Deskjet940C aangesloten is. Onder XP is printen geen enkel probleem door het definiëren van een TCP/IP printerpoort en LPR protocol. Wat is bij Windows 7 veranderd dat ik dit niet op dezelfde manier aan de praat krijg? Als ik de printer op de Windows 7 laptop rechtstreeks aansluit is printen geen probleem. Blijkbaar is dit een algemeen probleem want ik zie de vraag op andere fora ook opduiken zonder een oplossing. Het valt me trouwens op dat weinig printerserver fabrikanten support voor Windows 7 op hun spec sheets hebben staan. Bv. D-Link, Edimax, Sitecom gaan maximum tot Vista.

Volgens mij moet of kun je de printers delen in een thuisnetwerk, zodat ze elkaar zien. klik hier

en probeer eens uit te vinden wat je kunt doen en denk ook aan je firewall.

bedankt voor de snelle reaktie Manamana. Printer delen is niet aan de orde met een printerserver. Alle pc's die ik heb, werken strikt gescheiden. Geen shares of wat dan ook. De 3 XP pc's werken perfect met de printerserver, alleen de Windows 7 niet.Bovendien kan ik op TCP/IP niveau de printerserver pingen of de beheersinterface openen. De McAfee firewall had ik ook al volledig uitgeschakeld tijdens de testen.

In het verleden heb ik ooit iemand geholpen met hetzelfde probleem alleen een ander type van HP. Er is iets met een kabel. Probeer hem met de router in contact te laten komen enz enz. afin klik hier eens

Daar aangekomen klik op veel gestelde vragen. Dan kom je bij XP, Vista, windows 7 enz enz.

Ergens moet die USB ontkoppeld worden en dan via de router laten printen. Dat is wat ik ervan af weet.

Nog even dit heb je de goede driver voor windows 7.

Laatst bewerkt:
met de kabel kan het niets te maken hebben aangezien dit onder XP werkt. Het is de juiste printerdriver voor W7 anders zou het met rechtstreeks aangesloten printer ook niet werken.

voor alle duidelijkheid de printerserver in kwestie heeft 1 USB-poort naar de printer en 1 10/100Mbps Ethernet aansluiting anderszijds en is via die weg verbonden met een switch. Er zit dus geen pc tss die constant moet aanstaan.

Nou het is wat zeg normaal moet deze toch herkend worden. De laatste anders weet ik het ook niet. Probeer je te helpen maar het schiet niet echt op sorry. :confused:

klikje.

Ik heb een print server van cisco en dit was wat ik moest doen de print server aansluiten op de pc dus PRINTSERVER =====UTP=====PC de setup uitvoeren met andere woorden ip adres toekennen defaultgateway broadcast adres etc dan moest ik de print server op de router / switch aansluiten dan de netwerkprinter op het netwerk aansluiten en toen vond mijn netwerk server hem .

indien je porbleemen hebt met drivers moet je de pure dll downloaden van het toestel en via computer beheer ze manueel in het systeem rammen enige manier hoe je oudere drivers aan de praat krijgt bij windows door ze in hun strot te rammen :D

computer eigenschappen apparaat beheer , apparaat selecteren rechtermuis eignschappen naar tab stuurprogrammas naar bijwerken gaan en op mijn comp naar stuurprogrammas zoeken

bedankt voor de reakties, ik heb het eindelijk werkende gekregen. In tegenstelling tot XP met LPR protocol moet dit onder Windows 7 met RAW protocol worden ingesteld. Probleem opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan