Printerserver Router werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Chello Extreme
Belkin 2.4GHz High-Speed Mode 802.11g Wireless met ingebouwde USB-printerserver en bijbehorend High-speed Mode network kaart.
PC win XP pro Lap-Top WinXP home
Officejet G85 printer.
Kaspersky Internet Security 6.0>> alles ingeschakeld.

Probleem.

Ik wil dus uiteraard de printer integreren in het netwerkje, zoals voorgeschreven. Dus bijbehorende software geïnstalleerd. Printer op router aangesloten, maar hij werkt niet. Krijg mededeling HP Officejet niet verbonden. Alles nog een keer over gedaan de printer staat geïnstalleerd op beide computers zoals dat moest. Maar helaas. Had voorheen zelfde probleem met een bedrade router, daar deed de printerserver het ook niet van. Ligt dit aan de printer zelf??
 
geef je wel aan dat je een netwerkprinter wilt toevoegen...dus via een ip adres.
 
puppie zei:
geef je wel aan dat je een netwerkprinter wilt toevoegen...dus via een ip adres.

Ik installeer gewoon met de bijbehorende software die daarvoor is bestemd. Van een IP is nergens wat gebleken, zou dus ook niet weten hoe of wat?!
 
de software installeert de printer enkel lokaal ...
je moet dus zelf een poort naar IPadres aanmaken ... en dan zal hij de printer wel vinden !
 
Serverdude zei:
de software installeert de printer enkel lokaal ...
je moet dus zelf een poort naar IPadres aanmaken ... en dan zal hij de printer wel vinden !

Ja, maar hoe dan ?? en waarom doet de officiele software behorend bijd erouter het dan niet ??
 
als je in xp naar printer en faxen toegaat en dan daar de wizzard printer toevoegen doet.
Dan kies je daar voor netwerkprinter en dan gaat de rest bijna vanzelf.
De router software weet niet welke printer jij gebruikt.
Zo goed is het geheugen van de router nu ook weer niet.
 
puppie zei:
als je in xp naar printer en faxen toegaat en dan daar de wizzard printer toevoegen doet.
Dan kies je daar voor netwerkprinter en dan gaat de rest bijna vanzelf.
De router software weet niet welke printer jij gebruikt.
Zo goed is het geheugen van de router nu ook weer niet.

werkt niet printer wordt dan niet gevonden.
 
ik heb gemaild via je mailadres wat je in je info hebt opgegeven op dit forum, geen pm dus :)
 
begin met de printer te installeren via de printers en faxapparaten functie, dan vraagt hij welke poort je wil gebruiken ... voeg dus een nieuwe toe ... kies voor IP port .. en vervolg de stappen voor jouw printer ... met het juiste IP
 
egkok zei:
Probleem.

Ik wil dus uiteraard de printer integreren in het netwerkje, zoals voorgeschreven. Dus bijbehorende software geïnstalleerd. Printer op router aangesloten, maar hij werkt niet. Krijg mededeling HP Officejet niet verbonden.
Beste egkok,

Als ik alle door jou opgeworpen vragen teruglees, valt me op dat ik in deze thread attendeerde op het onderdeel "Netwerken en het web" in "Help en ondersteuning" van Windows XP.

Je antwoord was "Gedaan maar gaat al van de eerste regel niet op".

Nu staan er in het eerste venster links zes hoofdstukkopjes en drie daarvan hebben een plusje voor zich.
Als je op die plusjes klikt, ontvouwt zich een boomstructuur met subhoofdstukken, waarvan een flink aantal ook weer plusje voor zich hebben, enz., enz.

Ook het delen van bestanden en printers vindt je er in terug, net zoals veel van de onderwerpen waarover je vragen stelde.

Het maakt mij niets uit en er zijn veel vriendelijke mensen hier die je zullen helpen,
maar heb je nu zelf niet eens de drang om het goed uit te zoeken?

Als je "Help en ondersteuning" goed doorneemt, kun je er later altijd weer gemakkelijker op terug vallen.
 
Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Beste egkok,

Als ik alle door jou opgeworpen vragen teruglees, valt me op dat ik in deze thread attendeerde op het onderdeel "Netwerken en het web" in "Help en ondersteuning" van Windows XP.

Je antwoord was "Gedaan maar gaat al van de eerste regel niet op".

Nu staan er in het eerste venster rechts zes hoofdstukkopjes en drie daarvan hebben een plusje voor zich.
Als je op die plusjes klikt, ontvouwt zich een boomstructuur met subhoofdstukken, waarvan een flink aantal ook weer plusje voor zich hebben, enz., enz.

Ook het delen van bestanden en printers vindt je er in terug, net zoals veel van de onderwerpen waarover je vragen stelde.

Het maakt mij niets uit en er zijn veel vriendelijke mensen hier die je zullen helpen,
maar heb je nu zelf niet eens de drang om het goed uit te zoeken?

Als je "Help en ondersteuning" goed doorneemt, kun je er later altijd weer gemakkelijker op terug vallen.
Ik kwam er achter dat via die help en ondersteuning de oplossing niet zou komen omdat de vragen doodeenvoudigweg niet mijn probleem behelsden. Het is gewoon dus niet mogelijk om officejet g85 via een printerserver te gebruiken begin ik langzaam maar zeker achter te komen. MAW ik doe ook wat uiteraard. Ik stel hier een vraag waar ik niet meteen uitkom in de hoop dat hij op helpmij al is beantwoord of prive opgelost door een helpmij gebruiker. Dat bespaard een boel moeite en hoeven we niet allemaal weer zelf opnieuw te beginnen. Ik zoek me dus rot en stel ook vragen voor het geval je echt denkt dat ik daar te gemakzuchtig voor ben.
 
Printer is dus gewoon niet compatible met de server blijkt nu. Ligt dus aan HP want met een vorige bedrade router ( niet ven Belkin) had ik hetzelfde probleem. Moet je voor veel geld bij HP zo'n ding aanschaffen. Heel slecht van HP, vind ik tenminste.

http://www.belkin.com/support/printserver/list.asp

maar goed alweer een probleem opgelost.
 
egkok zei:
Printer is dus gewoon niet compatible met de server blijkt nu. Ligt dus aan HP want met een vorige bedrade router ( niet ven Belkin) had ik hetzelfde probleem. Moet je voor veel geld bij HP zo'n ding aanschaffen. Heel slecht van HP, vind ik tenminste.

http://www.belkin.com/support/printserver/list.asp

maar goed alweer een probleem opgelost.
had ik gelijk hè....... even de knip wat verder open trekken denk ik!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan