Prima, ik vond deze probleemoplossers op die Canaonsite, heb je daar wat aan?
----
Controleer het volgende als de status aangeeft dat de printer niet reageert.
Met een parallelle kabel
Controleer of de printer is ingeschakeld en of het lampje op de printer continu groen brandt.
Controleer of de USB-kabel goed is aangesloten op de computer en de printer.
Zorg ervoor dat u een bidirectionele parallelle kabel gebruikt. Een IEEE 1284-compatibele kabel wordt aanbevolen.
Zorg ervoor dat de printer rechtstreeks op de computer is aangesloten. Verwijder alle switchboxen, externe apparaten voor gegevensopslag, scanners en alle andere randapparatuur die op dezelfde parallelle poort is aangesloten.
Verwijder het stroomsnoer uit de achterzijde van de printer, sluit het na 10 seconden weer aan en schakel de printer weer in.
Controleer of de parallelle poort in ECP-modus staat. Klik achtereenvolgens op Start, Instellingen en Printers. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de Canon-printer en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Details (tabblad Poorten in Windows 2000 of NT). Als de aangegeven poort LPT1: (printerpoort) is, wijzig dan in de modus in de systeem-BIOS in ECP. Raadpleeg voor meer informatie de documentatie van de pc of neem contact op met de pc-fabrikant.
Als de status nog altijd niet aangeeft dat de printer on-line is, dient u mogelijk het printerstuurprogramma te verwijderen en opnieuw te installeren.
Met een USB-kabel
Controleer het volgende als de status aangeeft dat de printer niet reageert.
Controleer of het besturingssysteem Windows 98, ME of 2000 is. De USB-interface is niet compatibel met Windows 95, Windows NT of Windows 3.1.
Controleer of de printer is ingeschakeld en of het lampje op de printer continu groen brandt.
Controleer of de USB-kabel goed is aangesloten op de computer en de printer.
Verwijder het stroomsnoer uit de achterzijde van de printer, sluit het na 10 seconden weer aan en schakel de printer weer in.
Controleer of de USB-poort in de printereigenschappen is geselecteerd.
Gebruikers van Windows 98/ME/2000: Klik op Start, vervolgens op Instellingen en daarna op Printers. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de Canon-printer en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Details (tabblad Poorten in Windows 2000).
Gebruikers van Windows XP: Klik op Start, vervolgens op Configuratiescherm en daarna op Printers en faxapparaten. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de Canon-printer en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Details. Controleer USBPRN## (Canon-printer). Als hier USBPRN## (Device not connected) (apparaat niet aangesloten) staat, verwijder dan de USB-kabel uit de achterzijde van de printer, en sluit deze vervolgens weer aan.
Als de status nog altijd niet aangeeft dat de printer on-line is, dient u mogelijk het printerstuurprogramma te verwijderen en opnieuw te installeren.