printerstatus canon ip4500??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonDiego

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
4
in xp pro sp2 geeft printerstatus: "printer reageert niet"; in hetzelfde menu geeft printer dan ook geen inktdetails; afdrukken doet ie wel; zowel aansluiten via usb als via printerserver geeft hetzelfde probleem; ook op andere xp en vista; wat kan het zijn?
 

Bijlagen

  • printer-reageert-niet2.JPG
    printer-reageert-niet2.JPG
    73 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Zoeken op de Canon Internet Helpdesk met "IP 4500" levert geen resultaat op. Is de type-aanduiding wel juist?
 
Prima, ik vond deze probleemoplossers op die Canaonsite, heb je daar wat aan?

----

Controleer het volgende als de status aangeeft dat de printer niet reageert.

Met een parallelle kabel
Controleer of de printer is ingeschakeld en of het lampje op de printer continu groen brandt.
Controleer of de USB-kabel goed is aangesloten op de computer en de printer.
Zorg ervoor dat u een bidirectionele parallelle kabel gebruikt. Een IEEE 1284-compatibele kabel wordt aanbevolen.
Zorg ervoor dat de printer rechtstreeks op de computer is aangesloten. Verwijder alle switchboxen, externe apparaten voor gegevensopslag, scanners en alle andere randapparatuur die op dezelfde parallelle poort is aangesloten.
Verwijder het stroomsnoer uit de achterzijde van de printer, sluit het na 10 seconden weer aan en schakel de printer weer in.
Controleer of de parallelle poort in ECP-modus staat. Klik achtereenvolgens op Start, Instellingen en Printers. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de Canon-printer en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Details (tabblad Poorten in Windows 2000 of NT). Als de aangegeven poort LPT1: (printerpoort) is, wijzig dan in de modus in de systeem-BIOS in ECP. Raadpleeg voor meer informatie de documentatie van de pc of neem contact op met de pc-fabrikant.
Als de status nog altijd niet aangeeft dat de printer on-line is, dient u mogelijk het printerstuurprogramma te verwijderen en opnieuw te installeren.

Met een USB-kabel
Controleer het volgende als de status aangeeft dat de printer niet reageert.
Controleer of het besturingssysteem Windows 98, ME of 2000 is. De USB-interface is niet compatibel met Windows 95, Windows NT of Windows 3.1.
Controleer of de printer is ingeschakeld en of het lampje op de printer continu groen brandt.
Controleer of de USB-kabel goed is aangesloten op de computer en de printer.
Verwijder het stroomsnoer uit de achterzijde van de printer, sluit het na 10 seconden weer aan en schakel de printer weer in.
Controleer of de USB-poort in de printereigenschappen is geselecteerd.
Gebruikers van Windows 98/ME/2000: Klik op Start, vervolgens op Instellingen en daarna op Printers. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de Canon-printer en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Details (tabblad Poorten in Windows 2000).
Gebruikers van Windows XP: Klik op Start, vervolgens op Configuratiescherm en daarna op Printers en faxapparaten. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de Canon-printer en klik op Eigenschappen. Klik op het tabblad Details. Controleer USBPRN## (Canon-printer). Als hier USBPRN## (Device not connected) (apparaat niet aangesloten) staat, verwijder dan de USB-kabel uit de achterzijde van de printer, en sluit deze vervolgens weer aan.
Als de status nog altijd niet aangeeft dat de printer on-line is, dient u mogelijk het printerstuurprogramma te verwijderen en opnieuw te installeren.
 
dank je; heb het nogmaals gedaan, alle kabels eruit en weer aangesloten; met "normale" usb aan één pc geeft hij nu "printer online"; dus dat is winst; maar via printer server van synology ds-106 nog steeds "printer reageert niet"; en daar heb ik hem eigenlijk voor dat hij in het thuis netwerk gebruikt kan worden; ik ga nog wel even puzzelen; ook gaarne tips.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar via printer server van synology ds-106

Niet alle printerservers geven deze informatie goed door.
Zo heb ik zelf, met volle tevredenheid, een Pixma IP4000. Als deze op mijn PC aangesloten staat is er niets aan de hand.
Echter: gebruik in een printserver (in dit geval een harde-schijf met USB printserver functie) dan kan ik wel printen maar kunnen er geen printergegevens (zoals status en storingen) opgehaald worden.

Als de server dit niet ondersteund is er weinig aan te doen.
 
Niet alle printerservers geven deze informatie goed door.
Zo heb ik zelf, met volle tevredenheid, een Pixma IP4000. Als deze op mijn PC aangesloten staat is er niets aan de hand.
Echter: gebruik in een printserver (in dit geval een harde-schijf met USB printserver functie) dan kan ik wel printen maar kunnen er geen printergegevens (zoals status en storingen) opgehaald worden.

Als de server dit niet ondersteund is er weinig aan te doen.

Dank je voor reactie; had net een mailtje binnen van Synology dat deze functie op de ds-106 inderdaad niet ondersteund wordt.
 
Gewoon usb aansluiten op één PC en sharen. Op andere PC's Start, run, \\ip-adres (van PC waarop printer aangesloten is) en dubbelklikken op de printer.
 
Gewoon usb aansluiten op één PC en sharen. Op andere PC's Start, run, \\ip-adres (van PC waarop printer aangesloten is) en dubbelklikken op de printer.

Maar moet je natuurlijk wel een PC op die locatie hebben ;). En kan nog genoeg andere nadelen bedenken ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan