• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printinstelling Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimberlyTH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Hallo,

In Excel wil ik een bestand dubbelzijdig afdrukken. Alleen nu is het zo dat ik niet weet hoe ik de marges voor dubbelzijdige pagina's verschillend in kan stellen.
Ik wil graag dat pagina 1 en 3 gelijk zijn aan elkaar en dat pagina 2 en 4 ook gelijk zijn. Dit wil ik, omdat er perforator gaatjes in het papier komen.
Dus de linker marge van pagina 1 en 3 moet breder zijn dan de rechter marge i.v.m. de gaatjes.
En de linker marge van pagina 2 en 4 moet dus smaller dan de rechter marge i.v.m. de gaatjes.

De tekst moet zo groot mogelijk op de pagina komen, dus het is belangrijk dat de breedte maximaal benut wordt.
De gaatjes mogen niet in de tekst terecht komen, nu krijg ik het niet voor elkaar om dit juist in te stellen.

Is er toevallig iemand die mij hiermee kan helpen en dit snapt?

Groetjes Kimberly

Kimberly, die optie heb je alleen in Word (vwbt het MS office pakket) maar niet in Excel. Je kan dit via VBA oplossen. Hier een link die ik vond via Google..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan