• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printknop mbv VBA, huidige week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Bekijk bijlage wekelijkse planning.xlsmBeste VBA experts,

ik heb als wens gekregen om met een druk op de knop de huidige week in mijn planning te kunnen printen.
ik ben al bijna zover gekomen om de huidige week te laten zien... maar voor de rest kom ik niet verder <-- als jullie ook naar deze code willen kijken :)

Nu zou ik graag een printknop willen hebben in het volgende bestand
en dan die huidige week beter willen hebben

alvast bedankt voor het meedenken

Laatst bewerkt:
zie bijlage,

Bekijk bijlage Kopie van wekelijkse planning.xlsm

- de huidige week start nu direct naast kolom B
- de printknop heb ik niet bij jou opmerking gezet omdat je dan weer heen en weer moet scrollen.
in kolom A en B op Rij 7 blijft die altijd in beeld.

in module1 staat de print macro.
deze doet niets anders dan een bepaalde selectie printen.

Edit:

ik zal de code even toelichten
Code:
Cells(3, 12 * Application.WeekNum(Date, 21) - 9)
dit stukje kende je al en zorgt dat ie naar de huidige week gaat..
de 3 zorgt dat hij op rij 3 begint waar de maand staat genoemd
die langer formule zorgt dat ie naar de eerste kolom van de huidige week gaat

Code:
.Resize(14, 12)
Dit stukje code zorgt dat de selectie wordt uitgebreid van 1 cel naar 14 rijen en 12 kolommen groot.
kortom het hele gebied van 1 week en alle 10 activiteiten.
Door met die 14 en 12 te spelen kun je het te printen bereik vergroten. dus maak je er 24 van dan print ie volgende week ook.
heb je meer dan 10 activiteiten in je sheet dan tel je het aantal rijen en vult dat in, dat kan zowel een vaste aantal regels (hier 14) maar ook weer een stukje code die bepaald wat de laatste rij is op dat moment.

Code:
.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
Dit stukje code geeft de opdracht om de selectie uit te printen.

Laatst bewerkt:
Hoi Roel,

Dit is precies wat ik zocht en je uitleg was ook goed maar ik heb de codes in mijn eigen bestand gezet en die is iets verandert waardoor het printbereik ook niet meer klopte. Ik heb dit zelf proberen op te lossen maar kom er echt niet uit...
Tevens zou ik ook graag de kolom A en B altijd uitgeprint willen hebben zodat het duidelijk is welke getallen bij welke activiteiten horen.

Ik zou graag willen horen of dit mogelijk is en hoe ik dit dan moet oplossen :)

Bekijk bijlage wekelijkse planning bijna.xlsm

Hoi Hunuloeloe,

dat zijn wat kleine aanpassingen.

Bekijk bijlage Kopie van wekelijkse planning bijna.xlsm

kolom 1 en 2 meeprinten is simpel in te stellen door titels afdrukken in te stellen ik heb dus kolommen links van elke pagina op kolom A:B ingesteld, die komt nu altijd mee

je had de code helemaal goed aangepast op 1 klein dingetje na (het zijn altijd die ene kleine dingetjes die voor problemen zorgt. :) )

je had bij de bepaling van de startkolom ook de "- 9" nog moeten veranderen in "- 11" omdat je je wekelijkse bereik hebt uitgebreid van 12 naar 14 kolommen.

jou code was
Code:
Cells(3, [COLOR="#FF0000"]14[/COLOR] * Application.WeekNum(Date, 21) - [COLOR="#FF0000"]9[/COLOR])

is nu
Code:
Cells(3, [COLOR="#008000"]14[/COLOR] * Application.WeekNum(Date, 21) - [COLOR="#008000"]11[/COLOR])

doordat je samengevoegde cellen gebruikt zorgde de - 9 die niet was aangepast ervoor dat je toch in de volgende week terecht kwam en dus ook de volgende week werd meegeselecteerd.
het aantal kolommen en rijen in .resize had je juist aangepast.

Huidige week printen

Beste,

Ik heb mijn bestand nu op t een en ander veranderd zodat het wat makkelijker is om mee te werken maarrrrr...
Als ik op print huidige week klik print die de week daarvoor -.- ik heb met de code zitten spelen maar kom er niet uit :shocked:
Weten jullie welk gedeelte van de code ik hiervoor moet wijzigen?
Bekijk bijlage Huidige week printen.xlsm

Groet,
Anthony

Hallo ik heb het zelf al opgelost...
Code:
Sub PrintPlanning()
Cells(1, 14 * Application.WeekNum(Date, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]) - 11).Resize(42, 14).Select
Cells(1, 14 * Application.WeekNum(Date, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]) - 11).Resize(42, 14).PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub

Die 2 was eerst 21 maargoed opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan