printkop canon I550 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcongevoelig

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hoi,
ik heb een canonprinter i550. Deze heeft losse inkttankjes (zwart en 3 aparte kleuren) en een vervangbare printkop.

Probleem: kleur blauw en rood komt niet meer door op papier. Ben naar refillstation gegaan. Men heeft met schoonmaakvloeistof + ultrasonicgeluid e.d de printkop een paar keer schoongemaakt. Resultaat: 3e kleur deed het weer goed en 2 andere kleuren niet. Meer kan er volgens hen niet gedaan worden. Alleen de printkop vervangen, denken ze.

Heeft iemand daar ervaring mee? Want ik heb al wel gezien dat een printkop voor de i550 nog niet zo gemakkelijk te vinden is en ook nog eens behoorlijk prijzig is.

Iedere tip is welkom.

met dank, Jan

nb. mijn printer is 1,5 jaar oud. Weinig gebruikt, wat waarschijnlijk de oorzaak van mijn probleem is.:confused:

Laatst bewerkt:
ook gehad met een S520
sindsdien gebruik ik alleen maar orginele inkt
misschien weer een keer laten schoonmaken en dan met orginele inkt verder gaan

een nieuwe printkop is erg duur, kan je beter een nieuwe kopen (bv 1p3000, ip4000 of de IP5000)

Heeft iemand nog een ander idee??

Bedankt voor de 1e suggestie. Meteen een andere printer kopen is wel resoluut.
Is er nog een alternatief bedenkbaar??

Misschien ook een goede

Misschien kun je gewoon je inktpatronen vervangen. Ik weet namelijk dat er soms lucht in het systeem zit. Of de sponsjes zijn uitgedroogd.

Ik zit momenteel met nagenoeg hetzelfde probleem met mijn Canon S520. Daar is de enige patroon die ik niet heb bijgevuld opeens onbruikbaar!

De rest print perfect. Ik betwijfel dus of het aan de inkt ligt. Overigens moet je dan wel een paar keer diepreinigen!

Mocht dat het niet zijn dan hoor ik het graag. Kan ik verdere oplossingen proberen te verzinnen!:(

Fred

Nog een andere tip.

Zojuist uitgeprobeerd en het lijkt te werken.
:)

Indien je in het bezit bent van een navulset:
Gewoon even de lege spuit op de vulopening zetten. Zonder naald wel te verstaan. Even wat lucht door de cartridge blazen. Zachtjes wel te verstaan, anders krijg je een enorme knoeiboel!

Dan komt er op een gegeven moment inkt uit de printopening. Dan is als het goed is alle lucht weer uit de spons.

De cartridge moet dan niet in de printkop zitten natuurlijk. dat vervuilt de andere kleuren.

Heb het net even zelf geprobeerd en het lijkt echt te werken. Maar ik geef natuurlijk geen garantie op de duur van het gewenste effect.

Baat het niet dan schaadt het zeer weinig. Namelijk een paar druppels inkt. Heb je geen navulset? Gebruik dan een gewone injectiespuit. Of gewoon blazen zal het ook wel doen. :8-0: Boor wel eerst een gaatje in de inkttank. Boven in het deel waar geen spons zit. Na afloop moet je het gat natuurlijk wel weer even goed dichtmaken met een stopje of een stukje goede tape!
En dat moet snel gebeuren anders loopt de inkt er enorm hard uit en is de tank leeg.
Ik hoop dat het bij jou ook werkt!

Greetz,

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan