printkoppen reinigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jaru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jaru

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
ik heb een brother printer DCP-110C welke een foutmelding geeftvan:
printkoppen reinigen onmogelijk raadpleeg uw handleiding
de printer doet het dus niet en in de handleiding staat hier ook niets over
wie kan mij helpen dit probleem op te lossen
alvast bedankt

hoe lang heb je de printer al niet gebruikt?

En de standaard vraag, hoe oud is de printer? Of te wel heb je nog garantie?
Zo ja niet te veel zelf rotzooien, terug gaan naar de winkel en uitleggen.

grtjs jjw

Bij de Epson DX4400 kun je via de software voor je computer de printkoppen reinigen. Dit zorgt er voor dat de afdruk netjes blijft.

via de software lukt het niet,op de printer zelf zitten ook toetsen om de printerkoppente reinigen,garantie zit er ook niet meer op (printer is ca 2 jaar oud)
ik ga de printer maar voorzichtig uit elkaar halen en bekijken wat ik er nog mee kan.

Staat er " printkoppen reinigen onmogelijk" of " reinigen onmogelijk" ?

brother errorcode 46 / reinigen onmogelijk

Staat er " printkoppen reinigen onmogelijk" of " reinigen onmogelijk" ?

Probeer het volgende eens:
Stekker uit de printer
Knop menu/instellen ingedrukt houden en de printer aan de stroom hangen.
Komt er nu de melding "error 46" in het display?
Dit betekent dat het inkt absorptie kussen vervangen moet worden. Maar je kan ook de teller weer op 0 zetten en dan is de storing ook verholpen. Dat doe je zo:
Als het goed is knipperen nu de 4 toetsen (fax/print/etc).
Toets in: 8 dan 0
25 keer op de zwarte startknop drukken. Totdat in het display "purge counter" verschijnt. Deze teller zet je als volgt terug:
Toets in: 2 7 8 3
De teller staat nu op 00000
Druk op stop/exit
Dan twee keer op 9
Nu moet de printer het weer doen. Ben benieuwd.

Ik krijg geen error melding, maar ik kan ook geen cijfers in toetsen
deze functie heeft deze printer niet, er zit geen fax op
maar bedankt voor je medewerking

Probeer het volgende eens:
Stekker uit de printer
Knop menu/instellen ingedrukt houden en de printer aan de stroom hangen.
Komt er nu de melding "error 46" in het display?
Dit betekent dat het inkt absorptie kussen vervangen moet worden. Maar je kan ook de teller weer op 0 zetten en dan is de storing ook verholpen. Dat doe je zo:
Als het goed is knipperen nu de 4 toetsen (fax/print/etc).
Toets in: 8 dan 0
25 keer op de zwarte startknop drukken. Totdat in het display "purge counter" verschijnt. Deze teller zet je als volgt terug:
Toets in: 2 7 8 3
De teller staat nu op 00000
Druk op stop/exit
Dan twee keer op 9
Nu moet de printer het weer doen. Ben benieuwd.

Perfect man!, ik heb speciaal een account gemaakt om je te bedanken.
Ik heb geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt maar bedankt ervoor. Zat zelf al te ***** in het apperaat zelf.

Graag gedaan. Ik heb ook een tijdje moeten zoeken (in het engels) maar had dit bij elkaar gesprokkeld en het werkte bij mij. Dat wil ik dan ook graag delen met anderen. Een nieuwe printer kopen kan altijd nog.

Groet, Rob

@Robbies1, Super oplossing, bedankt. Het werkte precies zoals je beschreef ook op mijn Brother MFC425CN... Mijn purge-counter stond op 006400 overigens. Je zou haast denken dat dit het aantal printjes is, waarna de printer voorgeprogrammeerd in een foutmelding schiet, zodat je een nieuwe "moet" kopen???? De printer en inkt-business staat natuurlijk bekend om zijn hoge "diefstal-factor", maar zou het zo erg zijn? Bedankt in ieder geval!

Laatst bewerkt:
De purge counter geeft de hoeveelheid verspilde inkt aan, wanneer dit hoog wordt neemt de printer aan dat het onderdeel dat de verspilde inkt moet absorberen verzadigt zou kunnen zijn. Het resetten van dit nummer laat de printer weer zijn gang gaan, maar misschien is het nog een idee om dat onderdeel te vervangen, in ieder geval wanneer de afruk kwaliteit sterk afneemt.

Dit topic is van 2011 oorspronkelijk, aangezien deze ouder is dan 3 maanden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan