• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printmacro tot aan aan tab 'Bestand' op de lint.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullenpees

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hoi,

Ik heb een macro die er netjes voor zorgt dat een geselecteerd deel binnen een blad wordt geprint.
Het bestand wordt op vele plekken binnen een een groot netwerk gebruikt. En de printertoewijzing is niet altijd betrouwbaar.
Daardoor komt het wel eens voor dat er op de verkeerde plaatsen printjes uitrollen.

Mijn vraag is: Hoe zorg ik ervoor dat de macro stopt op het moment dat er een keuze gemaakt kan worden. Dus in de tab 'Bestand' op de lint.

Er zal vast een regeltje zijn die hiervoor kan zorgen, maar ik zou het niet weten.

Met groet,
BP.

Kan de macro dan niet aangepast worden zodat de printertoewijzing wel betrouwbaar wordt ?

Ik heb geen idee of dit mogelijk is.

Er wordt gewerkt met roaming profiles voor medewerkers. En deze werken meestal... maar niet altijd.
Als dit het geval is, dan moet de medewerker zelf, uit de lijst, de dichtstbijzijnde printer kiezen. En soms weten zijn dat zelf ook niet omdat zij ... inderdaad ook roaming zijn. Zij moeten dat zelf uitzoeken.
Een mooie klus voor de afdeling ICT en het extern bedrijf die daarvoor verantwoordelijk is zou ik zeggen. Maar goed, de praktijk is anders dan we vaak willen en zoeken we wegen om het probleem heen.

Grtjs BP

Misschien een combinatie van de Computernaam waarop ze inloggen en daaraan een bepaalde printer verbinden ?

Dat is al geregeld.
Er wordt gewerkt met TC's op zo's 250 locaties.
Normaal gesproken staat doe boel zo ingesteld dat de computernaam, en de daarbij behorende printers aan het profiel het profiel van de gebruiker wordt toegewezen. Maar goed, dat wil dus niet altijd lukken.
De organisatie heeft zo'n 2000 gebruikers en 550 werkplekken. Een groot deel van deze gebruikers hebben een vaste werkplek (soms meerdere gebruikers aan per werkplek). Een ander (kleiner) deel werkt op meerdere locaties en hebben soms te maken met een niet goede toewijzing van de printer.

Een nog kleiner deel moet op meerdere plekken met 'mijn' excelsheet werken.
Vandaar de vraag, hoe kan je een printmacro laten stoppen op het moment dat je nog de keuze hebt om je printer te kiezen?

Grtjs BP

Ipv de printer rechtstreeks toe te wijzen, in de macro het printerdialoogvenster oproepen zodat er eerst handmatig een printerkeuze gemaakt moet worden alvorens de macro verdergaat.
Maar je zegt zelf dat de medewerkers het zelf soms niet eens weten welke printer moet gekozen worden dus ....?

Een alternatief is dat ik de gehele macro de deur uit doe en hen een instructie geef hoe je selecteert en afdrukt.
Kleine handleiding... Misschien 'verwen' ik ze teveel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

grtjs BP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan