• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PrintMacro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat bedoel je met "Schreeuwen"
De grote letters die je plaatst in jouw berichten. Dat staat namelijk voor schreeuwen. :rolleyes:
HTML-Tags kun je terug vinden het de knoppenbalk tijdens het posten. Deze staat er boven. Wellicht kun je de FAQ er nog eens op opslaan, waar mer antwoorden terug te vinden zijn. Het gebruik van grote letters is overigens een norm/waarde in/op alle fora op het internet ;)

Laatst bewerkt:
ok weer wat geleerd. Ik zal ze niet meer gebruiken. Ik wist het echt niet

Geen probleem. We geven het enkel aan opdat je er nadien zou op letten. Bedankt. De code tags plaatsen doe je trouwens door al je code te selecteren, en dan op het # teken te klikken. Dan komt die mooi in een apart venstertje terecht en is die veel beter leesbaar.

Wigi

PRINT Macro

Geen probleem. We geven het enkel aan opdat je er nadien zou op letten. Bedankt. De code tags plaatsen doe je trouwens door al je code te selecteren, en dan op het # teken te klikken. Dan komt die mooi in een apart venstertje terecht en is die veel beter leesbaar.

Wigi

Nog even verder leren dan.

Ik zit in de macro. Selecteer alles en dan plak ik het het hier maar waar zie ik dat het # teken

PRINT Macro

Boven het bericht wat je typt staat een balk. Begint met de B van vette letters en de derde van rechts is de #.

Ron

Ok Bedankt.

Ik heb het even geprobeerd. Het ziet er inderdaad beter uit.

Heb ik toch 3 dingen geleerd.

1. Kan rechtstreeks een blad benoemen in macro
2. Ik weet dan je groter bereik kan bepalen in excel door de naam te bepalen in het naamvak.
3. Weet wat meer van gebruiken op dit forum. # teken onbewust schreeuwen etc

Wat ik tbv printen in pdf nog graag zou weten hoe ik meerder printranges kan benoemen. Ik print nu eerst mijn eerste 20 bladen van mijn boek en doe vervolgens hetzelfde en print dan de laatste 20 bladzijde. Nadeel is dat mijn bladzijdenummering niet goed loopt en dat als ik print in PDF er 2 bestanden ontstaan.

Wat ik tbv printen in pdf nog graag zou weten hoe ik meerder printranges kan benoemen. Ik print nu eerst mijn eerste 20 bladen van mijn boek en doe vervolgens hetzelfde en print dan de laatste 20 bladzijde. Nadeel is dat mijn bladzijdenummering niet goed loopt en dat als ik print in PDF er 2 bestanden ontstaan.

Ik begrijp het eigenlijk niet. Je kunt voorzover ik weet maar 1 printbereik per sheet opgeven. Ik weet of het mogelijk is in het workbook, maar kan je niet per printbereik een sheet aanmaken. Dan heb je 40 sheets en die zou je allemaal in 1 slag kunnen printen.

Ron

PRINT Macro

Dit was inderdaad mijn grote probleem dat ik maar 1 printrange kan opgeven per sheet.

Aan de layout verder kan (lees mag) niets veranderd worden.

Via het naamvak in excel heb ik nu een naam bepaald voor de printrange. Maar doordat er 26 aparte gebieden moeten worden geselecteerd is die selectie te groot voor 1 naamvak.

Daarom print ik het nu dus in 2 keer in 1 macro

Je kan misschien eens proberen om de naam van het tabblad (tijdelijk) te vervangen door iets heel kort, bv. a Dan heb je meer tekens over voor andere delen van het bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan