Printmenu met query's voor het bepalen van variabelen in rapporten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokpost75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2012
Beste mensen,

Al lange tijd maak ik gebruik van mijn Access 2002-2003 database voor het bijhouden van mijn modelspoorverzameling. Alles wat met mijn locomotieven, rijtuigen, goederenwagens en dergelijke te maken heeft, hou ik daar in bij. Denk daarbij aan aankoopgegevens, afbeeldingen, info over onderdelen, onderhoudschema's, linkjes naar audiobestanden en video's, rubricering van de modellen, merknamen, overzichten van benodigdheden voor computergestuurd rijden etc. etc.
Alles hou ik bij op 1 hoofdformulier, waarop de informatie gesorteerd is op 6 tabbladen.
Uiteraard resulteert al deze informatie tot diverse query's en rapporten.

Ik kan op zich prima werken met de database, maar toch wil ik de database af en toe wat gebruiksvriendelijker maken en opleuken.
Zo heb ik kort geleden een formulier gemaakt dat dient als printmenu. Hiermee kan ik tot nu toe slechts 2 rapporten opvragen.
Het eerste is een overzicht van alle verzamelstukken, gesorteerd naar merknaam en rubricering. Het tweede rapport maak ik op basis van de keuze van ��n merk uit een waardelijst. Dit laatste rapport toont dan alles van het gekozen merk en sorteert dat per rubriek. Voor elke op te roepen waardelijst (merknamen en rubrieken) gebruik ik een aparte query. De op te vragen rapporten zijn al afzonderlijk gemaakt.

Maar ik wil dolgraag nog 2 andere rapporten via dit formulier oproepen. Die moeten dan gevuld worden met informatie op basis van waarden uit 1 of 2 keuzelijsten. Maar tot mijn spijt krijg ik dat niet voor elkaar.
De toe te voegen rapporten moeten worden:
1. Toon alles van 1 gekozen merk in een zelf gekozen rubriek. (Dus met 2 keuzelijsten)
2. Toon alles van 1 zelf gekozen rubriek. (uit 1 keuzelijst. Denk aan een keuze uit Locomotieven, rijtuigen, goederenwagens, gebouwen etc)
Ik zou het liefst dus uiteindelijk 4 rapport keuzes willen zien -in 4 kolommen- op 1 printmenu.

Ik was van plan om een deel van de database als Zipbestand hier neer te zetten, maar ik krijg het niet klein genoeg gezipped. Ik beperk me daarom tot het bijvoegen van de code die ik heb gebruikt voor het printmenu.
Ik hoop dat dan eerst genoeg is.

Ik stel het erg op prijs als ik wat tips en aanwijzingen van jullie kan krijgen om mij op het juiste spoor te brengen.

Met groet,
Johan

Bijlagen

Je kunt een representatieve db neerzetten op mijnbestand.nl. Als ik het verhaal zo lees, vermoed ik dat er nog wel wat valt te verbeteren, maar daarvoor is de hele db (althans met alle formulieren en rapporten) en wat toestaat nodig.

Beste Michel,

Dank voor de razendsnelle reactie.

Hierbij de link naar de database.

Bedenk wel dat dit de "klusversie" van de echte database is. Ik ben me bewust van het feit dat er nog het een en ander aan mankeert.
Maar er staan in ieder geval wel de query's en rapporten in die in de vraag genoemd zijn.

Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg.

Met groet,
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan