Printplaat Harddisk IDE vs SATA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Techcrea

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hardeschijf SATA heeft een defecte printplaat door een stroomstoring doorgebrand. Ik kan geen vervangend
SATA-printplaatje krijgen. Wel een IDE printplaatje.

Mijn vraag is: ik heb een printplaat toegestuurd gekregen van een IDE schijf en wil deze provisorisch
aansluiten (past fysiek niet) in de hoop dat ik mijn data kan redden. Heeft iemand een idee of dit kan/mag of is er ook verschil
in toegankelijkheid van de harddisk zelf (buiten de printplaat). Kan ik hierdoor iets kapot maken?
Is het loopwerk er niet afhankelijk van of er een IDE-print of SATA-print de aansturing doet??

Ok, nou, wat denk je zelf?.. ;)

Ondertussen heb ik soortgelijk al eerder hier geschreven, zowel wat betreft vervangen van controllers als toevoegen van geheugen modules:

Je moet niet alleen een identieke controller (de printplaat) zien te vinden, die moet ook nog eens uit dezelfde batch ( Beheersbare groep goederen die binnen één processtap tegelijkertijd geproduceerd worden. ) komen. Want zowel de producent als de toeleveranciers innoveren & opwaarderen hun produkt. Gemiddeld elke twee weken...

Als het echt belangrijk is, bel even naar Norman Data Recovery, & beslis dan of het je waard is om je hardeschijf tegen betaling van de initiele offertekosten van 300 euro op te sturen. Overigens kunnen ze daar al een heleboel voor doen.
Echter meestal niet alles...

In dit rececente gelijksoortige onderwerp staat een link naar wat je zelf nog net in het uiterste geval kan, als je durft..:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/709847-Externe-harddisk-WD-elements-WD500EB035-01

Op eigen risico..! :shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan