Printpreview niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Ik heb een database in een multi user omgeveing. Hierin zit een rapport dat maar vanaf een afdeling geprint mag worden. Het is echter wel zo dat andere afdelingen het rapport moeten kunnen inzien. Dit betekend dus dat ik een printpreview beschikbaar moet stellen, maar dat deze niet uitgeprint kan worden. Is het bijv. mogelijk om de menubalk en de knoppenbalk te sluiten op het moment dat dit rapport als printpreview getoond wordt. Uiteraard is dit dan gekoppeld aan de login.

met vriendelijke groeten
Wim Janssen

In het menu Tools | Startup kan je diverse settings aan en uit zetten. De default balken is er één van.

HTH:D

Guus,

Deze instellingen gelden toch voor de hele database. Ik wil bij een specifiek rapport de printmogelijkheid uitschakelen.

groeten
Wim

Een mogelijkheid is om het rapport modaal te openen, dan kun je niet meer bij de menu's. Daarnaast nog een snelmenu aanmaken zonder print optie, om printen via de rechtermuis uit te schakelen.

Charles,

Wat bedoel je precies met modaal openen?
Ik heb n.a.v. jouw opmerking onderstaand uitgeprobeerd en nu krijg ik een venster met alleen een printpreview zonder menu of toolbar. Dit is voor mij voldoende.

DoCmd.OpenReport "RptCampagneForm", acViewPreview, , , acDialog

groeten
Wim

Een formulier Modaal openen houdt in dat het formulier de focus blijft houden totdat het gesloten wordt. Dit stel je in bij de eigenschappen van het formulier. Zit onder de eigenschap Pop up.

Charles,

Ik heb dat uitgeprobeerd, maar mijn rapport opent nog steeds met complete menubalk en toolbar. Dus ik blijf bij deze uitvoering.

DoCmd.OpenReport "RptCampagneForm", acViewPreview, , , acDialog

Die doet precies wat ik wil.

groeten
Wim

Je ziet ze wel, maar je kunt er niets mee zolang je rapport is geopend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan