Printprobleem met EPSON SX510W

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimDep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Hoi,

Ik heb volgend afdrukprobleem met een EPSON SX510W:
- Als ik een printjob start, worden er per blad slechts een15-tal lijnen afgeprint, en wordt het blad uitgestoten; het laatste blad blijft in de printer zitten (laatste 2 cm).
- Ik heb dit geprobeerd vanuit verschillende programma’s (Adobe, Excel, Word) met steeds hetzelfde resultaat
- Aangezien de printer WiFi is, heb ik met een andere computer proberen printen; dit geeft hetzelfde probleem
- Ik heb de fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld: geen oplossing
- Bij het uitprinten van de testpagina: zelfde probleem
- Ik heb op de helppagina’s/internet gezocht, maar dit probleem wordt nergens beschreven
- Ik heb de printkoppen opnieuw laten uitlijnen: nog steeds hetzelfde probleem

Wat kan ik hieraan doen?

Geen directe oplossing, maar kijk in de printer-instellingen op de pc én op de printer zelf na of de (standaard-) papierinstellingen wel kloppen. Misschien staan die op Envelop-formaat of US Letter ipv. op A4.
Kijk op de printer óók na of in de papierbakken een afmeting is aan te geven (met een schuifje etc.)
Zorg er (indien nodig) ook voor de pagina-instellingen van de documenten die je wilt printen op het juiste papierformaat staan ingesteld (zal in jouw geval wel A4 moeten zijn, lijkt me).

Hopelijk levert dat wat op. Indien niet, dan lijkt het me een vraag voor de helpdesk van Epson: link

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem opgelost.
De oorzaak was dat ik probeerde printen met voorgeperforeerd papier.
De printer ziet het eerste gaatje van de perforatie, en denkt dat het papier ten einde is...

Dank voor de hulp van Tijs, die me op weg zette.

Ik heb nog nooit voorgeperforeerd A4 printerpapier gezien, vandaar dat ik hier zelfs niet naar heb kunnen hinten als reden voor het probleem.

Fijn dat het nu weer werkt! En bedankt voor de terugmelding van de oplossing. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan