printprobleem over vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

axell29

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Berichten
31
hi, wij hebben op het werk (1000 medewerkers) een tijdelijke engelse consultant die via vpn een connectie legt naar zijn eigen portal (gehost in UK). Hij zou graag printen op één van onze lanconnected printers (HP en Lexmark hebben we). Maar het wil maar niet lukken... Iemand een paar ideetjes van waaraan we allemaal kunnen denken?
Thx, Axell.
 
Ik roep zomaar wat.
Drivers geinstalleerd indien nodig?
Kabels goed aangesloten?
Printer(switch) goed geconfigureerd?
Maakt de pc wel verbinding met de printer(switch). Dit kan je kijken door te pingen.
Greetsz Thooms
 
Is de printer ook geinstalleerd op de server?
Heeft die een ip adres?
 
1. Vertel ons eerst of hij ZONDER Vpn verbinding wel printen kan op de lokaal geïnstalleerde printers? Indien ja, dan moet hij vanuit die situatie eens connecten met zijn 'homebase'.

2. Werkt 1., dan is de volgende vraag: Gaan er alleen maar bestanden etc. over die VPN tunnel (dus het is NIET een remote desktop-connectie met een Citrix/Terminal Server machine e.d.), dan zou hij zonder problemen gewoon op jullie lokale netwerk moeten kunnen printen.
3. Is het WEL een remote desktop-connectie, dan moet hij in overleg met de systeembeheerder in Engeland om ook 'lokaal' printen vanuit zijn client mogelijk te maken.

Meer informatie is dus benodigd voor een nuttige bespreking van je probleem.

Tijs.
 
wel, iedereen op onze lan kan printen op de printers, enkel die engelsman niet die via vpn secure connected is op zijn moederbedrijf in UK. Hij wil vanuit zijn lotus notes (engelse firma!) printen op onze lan (in brussel).
 
wel, iedereen op onze lan kan printen op de printers, enkel die engelsman niet die via vpn secure connected is op zijn moederbedrijf in UK. Hij wil vanuit zijn lotus notes (engelse firma!) printen op onze lan (in brussel).

Je realiseert je dat dit niet een helder antwoord op mijn vragen was.
Ik verwijs met plezier terug naar de vragen die ik eerder gesteld heb.

Als hij de Lotus Notes client op zijn laptop heeft staan en die ook gebruikt om verbinding met Engeland te leggen, dan geldt situatie 1 en 2. Is het wel een remote-desktop-verbinding, kijk dan bij 3.

Tijs.
 
antwoord in CAPITALS

1. Vertel ons eerst of hij ZONDER Vpn verbinding wel printen kan op de lokaal geïnstalleerde printers? Indien ja, dan moet hij vanuit die situatie eens connecten met zijn 'homebase'. JA

2. Werkt 1., dan is de volgende vraag: Gaan er alleen maar bestanden etc. over die VPN tunnel VRAAG IK MORGEN NA (dus het is NIET een remote desktop-connectie met een Citrix/Terminal Server machine e.d.), dan zou hij zonder problemen gewoon op jullie lokale netwerk moeten kunnen printen. IDD MAAR HET LUKT DUS NIET

3. Is het WEL een remote desktop-connectie, dan moet hij in overleg met de systeembeheerder in Engeland om ook 'lokaal' printen vanuit zijn client mogelijk te maken. THX VOOR DE TIP

Meer informatie is dus benodigd voor een nuttige bespreking van je probleem.

Tijs.
 
heb nu dineetje nog in mechelen! morgen méér voor zover nodig, thx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan