printrers toevoegen en verwijderen via batch

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvegmond

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
beste schrijvers,

op mijn werk heb ik 8 printers staan verspreid door het gehele pand. nu heeft een colllega:mad: de namen van de printers gewijzigd. dit heeft het gevolg dat niemand meer bij een printer kan. kan ik nu een aanvulling op het login.bat bestand maken zodat de oude printers worden verwijderd en een nieuwe printer toegekend wordt? wie kan mij helpen? mijn dank is groot

Kun je de namen niet gewoon terug wijzigen?

Trouwens: Hoe zit het met jouw beveiliging als iemand die er geen verstand van heeft, zomaar printers kan wijzigen?

mijn collega is een van de drie ICT'ers van onze school. hij dacht logische namen aan de printers te geven. deze hadden hele onlogische namen met streepjes en punten, nu staan de namen gekoppeld aan de lokalen waar ze staan. dus terugdraaien?? hij heeft geen idee meer hoe de printers heten voor die tijd (nee, dit is niet erg slim).

helaas, door ziekte van een collega heb ik moeten invallen en ben er niet aan toe gekomen.

eindelijk reactie

in overleg met onze supervisor doen we dit niet en mag ik het ook niet uitproberen.
hij is bezig met het ontwikkelen en het versimpelen van deze handelingen.

op het moment dat je je aanmeld krijg je alle printers toegewezen en als je een print opdracht geeft dan krijg je een scherm te zien met de printers die aanwezig zijn. het is wel iemand die veel beloofd maar relatief weinig uitvoert. ik hou dit in mijn achterhoofd en als het naar mijn idee te lang duurt ga ik het toch proberen.

dank voor je hulp:thumb:

Krijg je ALLE printers toegewezen? Dat lijkt mij niet erg praktisch.. Zo zou je per ongeluk op andermans afdeling of kamer kunnen gaan printen.
Een enkele printer toewijzen lijkt mij een stuk duidelijk, maargoed, dat is jullie pakkie an :cool:.

Keep me posted!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan