printresultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

canon

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
ik heb een canon mp520 gekocht omdat je overal fotolab kwaliteit leest,
maar dat schijnt mij niet te lukken
alles doet het ook goed papier genomen maar helaas.
wie heeft tips of truuks om het gewenste resultaat te halen.
ik sta voor alles open
:confused:

alvast bedankt C

Neem eerst een goed fotobewerkingsprogramma zoals Paint Shop Pro en dat je oorspronkelijk bestand groot genoeg is: voor een 10x15 cm print bijvoorbeeld minstens 1024 x 768 pixels en het liefst beter. Voordat je afdrukt moet je wel het juiste papiersoort aanvinken en het liefst in de hoogste kwaliteit. Bij het venstertje van de printdialoog kies je bijvoorbeeld voor Photo Paper Pro of Glossy fotopapier Extra en dan kwaliteit op hoog of 1.

Dus gelijk een plaatje kiezen en dan op printen drukken werkt dus NIET !!! Altijd in het printerdialoogvenster de juiste instellingen kiezen, anders krijg je gegarandeerd krantenkwaliteit en geen fotokwaliteit. En heb je wel fotoapier genomen en dan een goede ? Want met gewoon papier is het resultaat slecht.

Ik gebruik canon paper pro
de foto die ik in scan zijn allemaal 10/15
print test is ook goed maar toch is de uitvergroting geelig
kan je ergens de goede instellingen vandaan halen of is het een kwestie van proberen proberen proberen

mvg C

Ik gebruik canon paper pro
de foto die ik in scan zijn allemaal 10/15
print test is ook goed maar toch is de uitvergroting geelig
kan je ergens de goede instellingen vandaan halen of is het een kwestie van proberen proberen proberen

mvg C

Aha, je scant foto's in: begin alvast met het instellen van het aantal dpi op minstens 300 dpi en kies voor descreen aangevinkt (moiré onderdrukking) en het liefst ook de ruisonderdrukking aangevinkt om stofjes e.d. wat weg te werken. Hoe groter de uitvergroting hoe meer dpi je moet nemen. Bij een volledig vel A4 raad ik aan om op minstens 600 dpi in te scannen. Heb je al geprobeerd om een foto uit een digitale camera uit te printen ?

Het probleem is dat om een goed resultaat te krijgen je scanner en het scherm en de printer gelijktijdig gecalibreerd moeten worden zodat de kleuren overal hetzelfde zijn. En dit kost nogal wat geld als je het professioneel wilt doen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan