Printscreen plakken in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Op mijn werk heb ik het soms nodig om printscreens te maken van internetsites en die te plakken in word. Tot voor kort ging dat probleemloos, soms 2 of 3 printscreens in één word-document onder elkaar. Sinds kort echter heb ik er problemen mee. Als ik er één geplakt heb, en er overheen scrol, komt er een wit vlak met alleen kader, of alleen de bovenste helft van de printscreen. Klik je op afdrukvoorbeeld, dan blijkt de printscreen wel goed in het word-document te staan. Soms wil Figuur opmaken, omkaderen helpen, maar lang niet altijd. Wil ik er nog één printscreen onder plakken, ben ik de eerste weer kwijt. Wie heeft een idee hoe ik dat goed krijg?

Kees

Wat soms nog wel eens wil helpen is de hardwareversnelling ver genoeg terug te zetten.
Je kan dit vinden door op je bureaublad rechtermuisklik en dan eigenschappen.
Dan het tablad Instellingen>>Geavanceerd>>Tablad 'Probleem Oplossen'
Zet de hardwareversnelling op maximaal.
Probeer nu nog eens een printscreen in te voeren in Word en kijk of het probleem opgelost is.

:thumb:

Edit: Je kan zelf een beetje kijken d.m.v. stapje voor stapje terug te zetten totdat je er geen last meer van hebt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry Profpc, maar het is nét andersom: de hardwareversnelling moet juist omlaag!

Hardware versnelling beeldscherm

1. klik met de rechtermuisknop op het bureaublad
2. kies in het snelmenu voor 'Eigenschappen'
3. klik nu op het tabblad 'Intstellingen'
4. klik op de knop 'Geavanceerd' rechtsonder in dit venster
5. klik op het tabblad 'Probleem oplossen'
6. zet de z.g. hardwareversnelling (die w.s. op maximaal staat) een stapje lager.

Kijk of het probleem verholpen is. Zo niet, zet de hardwareversnelling nóg een stapje 'lager'. Waarschijnlijk komt het probleem nu niet meer voor

de hardwareversnelling moet juist omlaag!

Je hebt helemaal gelijk!! :shocked:
Ik bedoelde inderdaad dat de hardwareversnelling maximaal teruggezet moest worden.
Je kan zelf ook een beetje kijken d.m.v. stapje voor stapje terug te zetten totdat je er geen last meer van hebt.
Mijn excuses :o
Mijn bericht is nu ook aangepast.

Laatst bewerkt:
Ik had daar ook ooit problemen mee. Gebruikte altijd de PrintScreen knop op het keyboard. Na gebruik van het gratis Screenhunter had ik er opeens nooit last meer van. Je kan het eens proberen...

Bedankt voor de reacties.
@ killermenace: ik ben er niet zeker van of er wijzigingen zijn geweest op die pc, wel regelmatig updates.
Ik ga volgende week de adviezen uitproberen en zal laten weten of het beter gaat.

Kees

Hallo,

Ik heb de maximumsnelheid op de helft gezet en het plakken van printscreen gaat weer perfect!!

Heel erg bedankt allemaal

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan