printscreen werkt niet, kan Floch toets niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

erica88angel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
de titel zegt het eigenlijk al, de knop printscreen werkt niet. ik heb al gehoord dat ik op de knop f lock moet drukken om deze functie aan te zetten, maar ik kan deze knop dus nergens vinden op mijn toetsenbord. ik wil geen vage programmaatjes gaan installeren, het liefst wil ik gewoon dat de printscreen toets het gaat doen. wie kan mij dar bij helpen?

ik maak gebruik van een laptop met windows vista, office 2007.

Laatst bewerkt:
Druk je alleen de knop Printscreen in?

Je moet ALT + Printscreen tegelijk indrukken en dan met CTRL+C en CTRL+V de afbeelding in Paint plakken bijvoorbeeld en dan opslaan.

En ik weet niet wat je met vage programma's bedoeld.
Ik gebruik Gadwin en heb met één druk op de knop een perfecte screenshot van welk deel van het beeld ik ook maar wil en deze word gelijk opgeslagen waar ik maar wil. Geen Spyware/Adware of wat dan ook. Alleen maar gebruiksgemak!

Lees ok dit even:

http://www.omewil.nl/tips/klembord.html

Laatst bewerkt:
met alt erbij werkt het ook niet, ook niet met shift of ctrl...

en ik wil er niks voor installeren, want zo'n knop hoort gewoon te werken als ie er op zit toch?

Nee, ik denk dat je het verkeerd begrijpt maar ik kan het ook mis hebben hoor :)

1. Je drukt op PRINTSCREEN
2. Nu druk je tegelijk op CTRL en de toets V
3. Nu open je het programma PAINT
4. Nu druk je tegelijk op CTRL en de toets C
5. Nu opent je schermafbeelding in PAINTen kan je hem bewerken of opslaan!

Het is dus niet zo dat als je op PRINTSCREEN druk er onmiddelijk een schermafbeelding word gemaakt die je gelijk ziet. Hij word op het klambord gezet en je zal hem moeten openen in PAINT bijvoorbeeld!

ja dat weet ik. ik probeer ook steeds de printscreen in paint te zetten, maar dat is nu precies wat niet werkt...

Nee, ik denk dat je het verkeerd begrijpt maar ik kan het ook mis hebben hoor :)

1. Je drukt op PRINTSCREEN
2. Nu druk je tegelijk op CTRL en de toets V
3. Nu open je het programma PAINT
4. Nu druk je tegelijk op CTRL en de toets C
5. Nu opent je schermafbeelding in PAINTen kan je hem bewerken of opslaan!

Volgorde klopt niet helemaal:
1. Je drukt op PRINTSCREEN (of ALT-printscreen voor actieve venster)
2. Nu open je het programma PAINT (start, uitvoeren, mspaint)
3. Nu druk je tegelijk op CTRL en de toets V of ga naar bewerken/plakken
4. Nu opent je schermafbeelding in PAINTen kan je hem bewerken of opslaan!

Ik deed ook altijd CTRL+C maar jij zegt dat dat niet nodig is dus. Kan inderdaad zo zijn. Ik gebruik nu Gadwin en hoef helemaal niks meer te doen. 1 druk en ik ben klaar :thumb:

Bedankt voor de aanvulling!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan