Printserver TL-PS310U

• Onderwerp starter Onderwerp starter cdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Ik zit met mijn handen in het haar...
Ik heb een TP-LINK TL-PS310U printserver gekocht.
Die is met een ethernetkabel met mijn router verbonden.
Alles is uitgevoerd volgens de meegeleverde instructies.
2 PC's, van waar ik via de printserver wil printen, zijn rechtstreeks met een ethernetkabel op de router aangesloten.
Op die twee PC's (één XP en 7) werkt de printserver goed.
Nu zou ik daar graag nog een laptop draadloos willen doen op werken ... maar dat lukt niet.
De printserver wordt op de laptop herkend maar er kan geen connect plaats vinden.
Deze connectie moet gemaakt worden vóór de printoperatie start.
De meegegeven foutmelding:
http://tp-link.it/en/article/?articleid=243 => of bij gevoegde file TL-PS310U.jpg.
Ik heb deze instucties al meerdere malen uitgevoerd. Maar zonder resultaat.

Kan iemand mij a.u.b. helpen om uit de problemen te komen?
Bedankt en vele groeten
Chris.
Router = TOPCOM WEBRACER
Printer = Canon IP4200

Laatst bewerkt:
Eerst maar eens gaan kijken of het bedraad aangesloten op de router wél lukt op de laptop.
Lukt dat niet, dan de printer lokaal aansluiten op de laptop en de printer dan installeren. Werkt dat, dan heb je in ieder geval een werkende driver alvast op je laptop staan. Werkt ook dát niet, dan zal met de huidige instellingen en drivers op je laptop het draadloos ook niet werkend te maken zijn.

De 2 bijgeleverde schermafdrukken geen informatie over wat jij op je scherm krijgt als je probeert de printer te installeren denk ik? Als je daar wat anders ziet, dan moet je díe schermafdrukken laten zien.
Verder vermeldt je dat het op XP en W7 blijkbaar werkend is, maar je meldt niet welk besturingssysteem op de laptop draait.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord.
Vóór ik de software de printserver software op de laptop heb geplaatst heb ik de printer (met de software) op de laptop aangesloten. De printer heeft op de laptop gewerkt.
De 3 computers hebben samen in één netwerk perfect gewerkt. Nadeel was al ik vanop de laptop iets wilde uitprinten telkens de PC waarmee de printer verbonden is diende aan te staan. Dat is ook de reden waarom ik de printserver heb gekocht. Wat ik nog niet gedaan heb is laptop rechtstreeks op de router aansluiten (probeer ik vanavond).
Op de laptop staat eveneens Win XP.
Vele groetjes
Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan