printserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leerkes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
HELP!

ik heb een vaste pc met daaraan vast een HP deskjet 840 c printer.
Ik heb ook een laptop waarmee ik draadloos kan internetten, dus een speedtoch modem en ook een SMC router ertussen, zodat dit mogelijk is. WErkt allemaal prima!
Nu moet ik dus om te printen vanaf mijn laptop een mail naar mijn 'vaste pc'sturen, erg onhandig.
In de winkel adviseerden ze mij een printserver aan te schaffen van Edimax, zo gezegd zo gedaan. En nu het installeren nog....jeetje mina, wat een gedoe! Niet gelukt dus... tussendoor kwam ik er ook achter dat ik geen verbinding met het internet meer heb, dus snel de boel er weer af gehaald en herstelpunt gemaakt..... Ik heb dus windows XP.
Nu las ik in dit forum dat als je xp hebt je geen printserver aan hoeft te schaffen? of heb ik dat verkeerd?
Zo nee, dan moet ik dus die printserver nog installeren, zijn er mensendie er ervaring mee hebben??? please HELP!

ALvast bedankt!

groetjes,
Ingeborg
zowiezo is de handleiding in het engels :mad:

Voeg gewoon een netwerkprinter toe op je laptop, het enigste nadeel daarvan is dat je 'vaste pc' met de printer aan moeten staan als je wilt printen. Heb je die printerserver niet nodig.

Op de vaste pc naar start / instellingen / printers / eigenschappen van je printer en delen.

Op je laptop start / instellingen / printers / toevoegen / netwerkprinter en laten zoeken over je "netwerk" op je vbaste pc.
Als je een goed netwerkje hebt, moet je de printernaam zien staan.
Aanklikken, en klaar.

Printerserver? nee......... ;)

Laatst bewerkt:
printserver

Hoi,

bedankt voor jullie reactie, maar het blijkt dan dus dat ik alsnog mijn vaste pc aan moet zetten! dat vind ik zo zonde.....voor 1 velletje bv...gedoe! Dat wil ik dus juist niet.
Dus het komt er op neer dat ik dan toch die printserver moet installeren!?
En heeft iemand daar dan tips/ervaring mee?

groejtes,
Ingeborg

ik heb hetzelfde probleem gehad met een vast netwerk en diverse lexmarkprinters. Na veel vogelen bleek dat mijn printers geen printserver ondersteunde.
ik ben nu overgestapt op een sitecom-printerserver en een hp656C printer en dit draait als een speer

Hoi,

en wat heb jij bij instellingen dan ingevoerd? weet je dat toevallig nog?

groetjes,
Ingeborg

ik denk dat de hp geen netwerk printer is ik heb het zelfde gehad met mijn hp 720 hir onder de mail van hp

suk 6 wim

Het spijt ons te moeten zeggen dat de 720 niet werkt in combinatie met
een JetDirect.
Dit komt omdat de 720 een host based (GDI) printer is. Deze printer
gebruikt windows GDI en er is dus geen conversie van de data naar PCL,
Post Script of een andere taal en JetDirect werkt enkel
in combinatie met een van deze printertalen. Het feit dat uw Laserjet
geen probleem geeft komt omdat deze PCL ondersteunt.

Met vriendelijke groeten,

Dirk Verstraete
Hewlett Packard Klantenservice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan