Prioriteit headset als deze ingeplugd is

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThatDutchIdiot

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Hallo luitjes,

Normaal gesproken rond half 11 s avonds plug ik een headset in om zo niet de rest van het huis wakker te houden. Eerst werkte dat prima. Zodra ik de headset erin stak, kreeg ik een melding dat er een koptelefoon was gevonden en al het geluid schakelde zonder problemen netjes over op de headset.

Nu heb ik sinds een paar dagen een vreemd probleem dat de computer dat niet meer zelf doet. Hij schakelt enkel windows geluiden over op de headset en alle andere geluiden zoals games, muziek en dergelijk blijft ie gewoon over de HDMI outputten. De enige extreem irritante oplossing die ik zelf gevonden heb is om het geluid van de HDMI uit te schakelen, alle programma's opnieuw op te starten en dan pas gaat alles over de headset.

Er moet toch een reden en oplossing zijn om te zorgen dat ie al het geluid op de headset gooit wanneer ik deze erin steek?
Ik draai op een windows 7 pc met een AMD processor (heb dus die AMD vision gebeuren). Ik schakel die geluiden steeds over via het configuratiescherm.

Wordt er vrij pissig over, vooral als ik rustig een lekkere pot BF3 aant doen ben. Server leaven, origin uitzetten, configuratiescherm en HDMI uitschakelen, origin weer opstarten, server weer joinen..

Hoor graag de (voor de hand liggende?) oplossing

ThatDutchIdiot

Rechtsonderin rechtermuisknop op het speakertje, afspeelapparaten, Rechtermuisknop op headset, Als standaardapparaat instellen.

Dat heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet. Door de headset krijg ik enkel windows geluiden, maar geen geluid van muziek, games of andere programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan