prioriteiten toekennen in een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Goodmorning,

Als ik een lijst heb in acces die gesorteerd is van oud naar nieuw op datum en de dringende records komen eerst nog bovenaan, kan ik er dan achteraf nog voor zorgen dat in een form nog wijzigingen kunnen aangebracht worden aan de volgorde?

bvb, een niet dringende bon die op de 10de plaats staat in de lijst, wordt toch ineens dringend en moet als eerste gedaan worden? of bvb niet als eerste maar als derde volgende.

met andere woorden, is er een manier waarop er willekeurig volgorde kan aangebracht worden in een lijst op een simpele manier? Ik zie niet goed in hoe ik dit zou moeten doen, en kan er ook niks over vinden...

thanx!!!

chris

Goodmorning,

Als ik een lijst heb in acces die gesorteerd is van oud naar nieuw op datum en de dringende records komen eerst nog bovenaan, kan ik er dan achteraf nog voor zorgen dat in een form nog wijzigingen kunnen aangebracht worden aan de volgorde?

bvb, een niet dringende bon die op de 10de plaats staat in de lijst, wordt toch ineens dringend en moet als eerste gedaan worden? of bvb niet als eerste maar als derde volgende.

met andere woorden, is er een manier waarop er willekeurig volgorde kan aangebracht worden in een lijst op een simpele manier? Ik zie niet goed in hoe ik dit zou moeten doen, en kan er ook niks over vinden...

thanx!!!

chris

Chris,

Als je de bonnen in eeen 'keuzelijst' heb staan dan kan je daar de lijstnummer van iedere regelen manipuleren.
Dan zal je knoppen moeten maken 'omhoog' en 'naar beneden' die de geselecteerde regel omhoog of naar beneden schuift.
Het schuiven doe je dan door het regelnummer aan te passen.

Ik heb dat wel eens gemaakt (heel lang geleden) maar heb dat niet meer.

Ga even zoeken

Wim

Hey Wim,

had idd zoiets voor ogen, dat je de regel kan verschuiven door op een knopje te klikken!!!!
ga al eens proberen, maar zie het niet echt in orde komen... :D

grtz

Hey Wim,

had idd zoiets voor ogen, dat je de regel kan verschuiven door op een knopje te klikken!!!!
ga al eens proberen, maar zie het niet echt in orde komen... :D

grtz

Chris,

ik heb even (middagje) naar de mogelijkheden gekeken.
Ik heb in ieder geval een oplossing voor een keuzelijst met waarden.
Indien het uit een tabel of query komt heb ik nog niet gevonden.

Zie mijn voorbeeld.
De linker keuzelijst is de waarde voorbeeld.
De rechter is voor de tabel voorbeeld.

Succes,

Wim

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan