• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Prioriteitenmatrix uitleg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valery05

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2016
Hallo,

Ik heb tot nu toe twee andere topics gezien mbt het maken van een prioriteitenmatrix in Excel. Helaas is het mij nog steeds onduidelijk.
Heeft iemand enig idee hoeik de gegevens van mijn klanttevredenheidsonderzoek verwerk? Ik kan namelijk nergens informatie vinden hoe ik dit moet doen. Zelf heb ik weinig statistiek achtergrond.

In de bijlage is een bestand met de gegevens. Hoe zet ik deze gegevens om? Wat zijn de eerste stappen die ik moet nemen?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Grtjs

Bijlagen

Je zal toch met iets meer informatie moeten komen dan alleen een set basisgegevens.

Wat voor uitkomst verwacht je? Heb je voorbeelden hiervan? Kun je handmatig iets opzetten?

Ik heb in verschillende klanttevredenheidsonderzoeksrapporten gezien dat dit model gebruikt wordt. Om aspecten aan te geven die wel of niet van belang zijn en waar de klanten wel of niet tevreden over zijn.
De uitkomsten waar ik het over heb, zijn de cijfers die in het prioriteitenmatrix komen te staan. Op internet vond ik het volgende:
Het belang van een hoofdaspect wordt bepaald door de correlatie/de samenhang te berekenen tussen de algemene tevredenheid van de klant enerzijds en de
tevredenheid van de klant met de verschillende hoofdaspecten anderzijds (met behulp van een zogeheten meervoudige regressieanalyse).

Hoe bereken ik van 1 aspect bijvoorbeeld deskundigheid de correlatie/samenhang? In de resultaten zijn er verschillende antwoorden gegeven (5-puntenschaal), hoe verwerk ik deze vijf antwoorden naar 1 getal voor op de prioriteitenmatrix?

Ik vind verschillende manieren op internet. Wat nog meer verwarring creëert.

Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel.

Super super super super bedankt! Ik kan er nu zelf verder mee. Dank je voor de opzet en de verwijzing.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan