Privacy van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
371
Nu is er veel in de media over veilig internetten en privacy schendingen. Kan ik zien wie er bijvoorbeeld naar mij zoekt? Zo ja hoe gaat dat dan?
 
Als je een firewall installeert, Zone Alarm bijvoorbeeld, of een andere, dan kun je instellen dat je van alle events een melding krijgt. Je zult dan merken dat je PC voortdurend bestookt wordt met ping- en andere verzoeken. Soms zijn ze onschuldig, een enkele keer zit er een verdachte tussen. Bedoel je dat?

Dan heb je nog cookies, die op je PC worden geplaatst door websites die je bezoekt. Soms wil je dat, zoals bij Helpmij.nl. Soms weet je niet of een site een tracking-cookie heeft geplaatst, dan leggen ze bijvoorbeeld vast welke websites je bezoekt en sturen je dan reclame die daar bij past.
De meeste Spy- en adwarescanners halen die cookies weg.
 
Laatst bewerkt:
Google

Ik bedoel op Google enzo. Hoe kan ik zien of mensen mijn naam of die van mijn winkel o.i.d. zoekt. Het schijnt dat je dat kan zien.Niet dat ik iets te verberegen heb :confused: :eek: ;) :D .... geintje maar dat heb ik pas gelezen in een artikel en bij netwerk was er ook een item over op TV. Daar werd gesteld dat bijv HRM medewerkers de namen van sollicitanten nakijkt op internet.
 
Als je op internet actief bent, ligt er al wat privacy op straat. Maar dat is vaak niet zo erg als soms beweerd wordt.
Je kan niet zien wie er naar je zoekt, iedereen kan met een internetverbinding op jouw naam of gegevens zoeken, daar is niet veel aan te doen.
En met Google werd / wordt (?) er bij Google wel opgeslagen wat je zoekt, maar niet onder jouw naam.

En veilig internetten is altijd belangrijk. Let goed op spam en phishing, scan af en toe met een goede spywarescanner ( Ad-Aware 2007 en Spybot S&D en AVG Anti-Spyware ) en zorg dat deze programma's up to date zijn. En natuurlijk een firewall installeren ( bijvoorbeeld ZoneAlarm, Sygate of Comodo ) en deze aan hebben staan en altijd een up to date anti-virusprogramma aan hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan