• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdrmer

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Hallo dames en heren,
deze code zorgt ervoor dat er een rij wordt ingevoegd met de opmaak vd bestaande rij.
kan iemand mij helpen dat als men dubbelklikt een menuutje laat zien met de keuze hoeveel rijen wil je invoegen?
mvg Jan
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

With Target
If .Column = 4 And .Value = 0 Then
.Offset(1).EntireRow.Insert
Range(.Address, .Offset(1).Address).EntireRow.FillDown
.Offset(1).EntireRow.ClearContents
Cancel = True
End If
End With
End Sub

Bv.
Code:
With Target
   .Offset(1).Resize(Application.InputBox("regels invoegen", "hoeveel", "typ een getal", , , , , 1)).EntireRow.Insert
 End If
 Cancel = True
End With

Hallo Harry bedankt, de keuze met aantal rijen invoegen werkt, echter de bestaande rij heeft heeft een bepaalde opmaak.
Als ik dus dubbelklik en kies 4 rijen hebben de nieuwe 4 regels niet de opmaak van de eerste rij.
Kan je me hiermee helpen?
mvg Jan

Maak even een voorbeeld-bestandje in Excel Jan.
Hier zijn helpers die vernuftig genoeg zijn.

Oke bedankt Harry, hier een bijlage met file.
Nu werkt het als men dubbelklikt in colum D krijgt men een melding kies aantal rijen dat werkt. Maar ik zou ook graag dat de opmaak (validatie en kleur) wordt meegenomen in de nieuwe ingevoegde rijen.
Is dat mogelijk?
mvg Jan

Bijlagen

Hallo Harry, ik heb er een tabel van gemaakt echter wordt er 1 rij gekopieerd en de volgende 2 rijen zijn zonder opmaak.
En waar ik dit toepas bestaat uit ca 2500 rijen.
Weet je een andere oplossing voor dit?
mvg Jan

Onderstaande beter Jan?
Code:
Dim getal
With Target
   getal = Application.InputBox("regels invoegen", "geef aan hoeveel rijen invoegen", "typ een getal", , , , , 1)
   If Not getal = False Then
     .Offset(1).Resize(getal).EntireRow.Insert xlShiftDown
       Range("d10:h10").Copy .Resize(getal + 1)
    End If
  Cancel = True
 End If
End With
End Sub

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean) Uw

Hallo Harry,
slim opgelost en hartelijk dank.

mvg Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan