Prive webhosting opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleep23

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Hallo,
Ik had een tijdje geleden bedacht om een prive webhosting optezetten na lang zoeken op het internet heb ik wel wat handleidingen gevonden maar niet echt waar ik naar zocht.
Ik heb wel een gratis reseller geprobeerd maar dat was ook zelf niet zo goed gelukt.
Het gaat namelijk om mijn site alleshost ik ben er druk mee bezig.
sleep23

Je betaald voor een adres "www.xxxxxxxx.xx(x)".

verder kan je een 2de pc laten draaien met een webserver. (met bijv. windows server 2003 of 2008 (r2))
tutorial

Groet, Mastermindzh

Als webserver zou ik persoonlijk nou geen windows 'server producten' gaan gebruiken ;)

bijvoorbeeld een ubuntu-server of centos-server.
met apache2 mysql enz

kost niks en is het beste om een site op te hosten.

Wat je neemt is voorkeur. in principe kunnen ze het allemaal.

ben je bekend met windows en met niks anders ? dan is een windows server goed te doen.

ubuntu vind ik zelf ook goed als server te gebruiken maar dit ligt voor de meeste wat ingewikkelder.

wat is je niveau?, aan de structuur/terminologie van de originele vraag denk ik dat je nog niet zo ver ermee bent maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Tjaa mijn ervaring is middelmatig maar ik ben wel bekend met ftp servers en webservers optezetten dus ik denk dat ik dat wel kan. Maar ik zou even naar die servers kijken. Je hoort weer van me als ik het heb uitgeprobeerd

Je mag wel een hele knappe internetverbinding hebben wil je vanuit huis webhosting kunnen verkopen.

Dat ligt er maar net aan hoeveel klanten je hebt, en hoevaak hun site bezocht wordt.

@TS , let wel dat een webserver en webhosting 2 verschillende dingen zijn.

je kunt je website online zetten (web server) of andere mensen bij jou laten plaatsen (web hosting).

aangezien je in je starterpost "prive webhosting" hebt staan neem ik aan dat jij je site eropzet, en misschien 1 of 2 andere mensen?

PS: je internetverbinding hoeft niet super te zijn om je eigen website in de lucht te brengen/houden mits er niet veel dataverkeer per minuut is.

Maar bij mij gaat het vooral om de webhosting de webserver dat kan ik allemaal wel :D

en waar draait je webserver op? als we dat weten kunnen we kijken of je daarmee ook gelijk hosting kan beginnen

Behalve dat private hosting op windows veel duurder is is windows ook veel gevoeliger voor technische malaise.
Ik zou een goede dedicated server met linux erop nemen bij een betrouwbare hostingpartij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan