Prob Ati Radeon x1600pro 256 mb AGP8, geheugen,halve kracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel19051991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Beste afdeling verkoop,

Over artikel 515103 Sapphire X1600 Pro 256MB, DVI, TVout, AGP heb ik de onderstaande vraag:

ik heb deze kaart laats gekocht in een winkel in den bosch.
nou is mijn probleem:

de GPU speed geeft ie wel gewoon 500 Mhz aan.
maar voor de geheugen snelheid maar 400 mhz. wat dus 800 mhz zou moeten zijn.

ben naar die winkel geweest, ze hebben drivers geinstalleert op hun computer daar, daar deed ie hetzelfde, ook 400 mhz geheugen. toen hebben ze de computer afgesloten, een kaart uit de winkel gepakt (512 mb versie) plugde ie in. en startte op. het overclock programma van ati was weg. dat vond ik al vreemd. (want daar kon je de klokfrequenties zien) toen ging ie naar direct X, en daar stond ook RamDAC 400 mhz. hij zei dat het fout op de mycom site stond.
ik snap er niks van, overal staat dat ie 800 mhz heeft! is er misschien een RamDAC kapot/ niet ingezet? want die zitten er 2 in van 400 mhz.
ik baal dr echt van. want ik zie overal 800 mhz staan op internet.

Kan iemand mij AUB helpen!?!?

alvast bedankt, michiel van delft

Bijlagen

• x1600-256-agp-1.jpg
    x1600-256-agp-1.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
HUH raar een maat van mij heeft die hetzelfde maar alleen in de 512mb versie en die geeft gewoon wel 800mhz :shocked: hij heeft m zelfs opgevoerd tot 1000mhz

Waar gaat dit over? de RamDac is wat bij het moederbord, de northbridge doet, het geheugen met de gpu verbinden, de bus, die draait op 400mHz, daar heeft deze kaart er 2 van, het geheugen draait daar ook op, x 2 bij DDR geheugen, dus 800mHz.

Alleen waar de GPU core op draait, lees ik nergens.

sorry, bij direct x staat internal DAC (400 mhz)

en de GPU is 500 mHZ, staat er bij, maar wat moet ik nu doen?

weer terug naar de winkel?

en zeggen dat ze de drivers moeten uninstallen, een nieuwe kaart erin, en dan nog eens kijken? of ie dan wel 800 mhz aan geeft?

Gelukt

ik ben weer naar de winkel geweest, bij hij probeerde een andere kaart. ook 400 mhz geheugen, toen hebben we (nouja, meer ik) rivatuner geprobeert, en bij klokfrequenties, show real clock frequentie aangevinkt, nu staat ie wel op 800 :) bedankt he! voor jullie reacties!

mvg michiel van delft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan