prob. delen internet via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cramdv

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo iedereen

heb hier vandaag het volgende geinstalleerd.
Een wisecom 5 port 10base-T ethernet hub om 2 computers met elkaar te laten verbinden en ook het internet te delen.
hoe? met de wizard van windows xp ( geinstalleerd op beide pc)
wat gebeurt er dat ofwel de ene ofwel de andere op het internet geraakt. Alsook zie ik geen 2 pc's vermeld in het netwerkicoontje. ook krijg ik twee verschillende icoontjes op de hoofdcomputer krijg ik een omgekeerde T gelijk en op de andere krijg 2 pc's met elkaar verbonden. beide iconen hebben wel de zelfde naam ( mshome ... origineel niet ? :) )
Kan iemand mij hierbij helpen hoe ik dit in orde kan krijgen zodat de bestanden op beide pc's kan gebruiken en ook de internetaansluiting kan delen op beide pc's.
oja nog dit ... de internet aansluiting is een kabelverbinding!

alvast heel veel dank en tot binnenkort
groetjes
Marc

ps
en voor zij die dit enkel lezen ....
een prettige eindejaarsfeesten
en voor diegene die een handje helpen een spetterend eindejaar en dat de lieve kerstman je mag brengen wat je hebt gevraagd .... hahahahahaha

Welke provider heb je?

Heb je de router conform provider instellingen ingesteld?

Delen van mappen gebeurt op de pc zelf. Klik rechts op de map die je wilt delen en klik op delen

Hallo M@rio,

Bedankt voor je vlugge reaktie maar hier enkele verbeteringen.
het is geen Router maar een hub en de provider is Telenet ( België)

Doch alvast bedankt hoor.
grts
Marc

Als je zo wilt internet delen heb je of een router nodig of een 2e ipadres bij telenet.

Wat je ook nog kunt doen is een 2e netwerkkaart in de pc waar het internet op binnenkomt zetten en vanuit daar een kabel naar de hub en vanuit daar een kabel naar de andere pc

lol lol, ik ben bang dat de kerstman niet genoeg centen heeft om datgene te betalen wat ik hem heb gevraagd :) ! Maar toch waag ik een poging voor je:

Eerst een opmerking: van de kabelmodem naar de hub, en dan naar 2 pc's gaat niet werken. Daarvoor he je een router nodig en de hub is dan overbodig. (Edimax router, 4 poorts, € 50,-)

Het klinkt stom, maar ik begin vanaf het begin:

Gebruik je een "straight" netwerk kabel? (beide kanten van de kabel dezelfde kleuren volgorde).
Automatisch ip ontvangen?
Werkgroep op alle pc's exact dezelfde naam, en computernamen verschillend?
Branden de lampjes op je netwerk-kaartn en op de hub, bij het aangesloten poortje?
Gebruik je een netwerk aansluiting op het moederbord? Deze werken niet altijd even makkelijk, en zijn soms in de Bios uitgeschakeld.
Aan te raden is een relatief goedkope kaart van Realtek 8139. (ongeveer € 10,-).

Gebruik je accounts voor inloggen? Wat zeker kan helpen, is op alle gebruikte pc's alle accounts toe te voegen. Let wel op dat je na het toevoegen van de accounts, de pc weer terugzet op zijn eiegn naam.
Dit zie je als je het vinkje "inloggen met password" weer weghaalt.

In het hier meegestuurde word-document een eenvoudige uitleg over bekabeling en een aantal instellingen.

Succes, Paul RT

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen

Nogmaals heel erg bedankt om te reageren....

En pas maar op hoor de kerstman zijn beugel is tamelijk zwaar .... kan een pak kopen hoor :)

nu wat de kabel betreft ... straight cable van pc 1 naar hub en van pc2 naar hub
de kabel van de modem loopt ook naar de hub op poort uplink.
Lichtjes branden op alle kaarten en hub poort 1 pc 1 poort 2 pc 2
De werkgroep dezelfde naam op beide pc's ( origineel MSHOME)
en de pc's hebben beide een andere naam.
En neen geen netwerk on board maar twee netwerk kaarten... realtek en 3com....
inloggen gebeurt via account.
maar ik krijg nog steeds geen contact met de een en de andere pc ....
het is raar maar waar ik weet het !

ach wie weet zal het mischien goed komen als de kerstman even langs is geweest.... ( ne mens zou in van alles beginnen geloven om den duur ) hahahahahaha
alvast aan iedereen een zalige kerst en vooral een smakelijke !!!!

grts...
Marc

Paul-RT bedankt voor de bijlage

Zolang de modem rechtstreeks op de hub zit gaat het niet op beide pc's werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan