Probeer cassettebandjes te digitaliseren......

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Ik heb al meer dan een jaar geleden een usb cassette speler aangeschaft om mijn cassette bandjes te digitaliseren.
(heb trouwens net gelezen dat je dat net zo makkelijk met een snoertje kunt doen van je cassette-deck naar je PC. Voor een euro of 2 :rolleyes:)
Deze is van het merk ION Tape express, met bijgeleverde software EZ Vinyl/Tape converter.
Helaas moest ik daar ook iTunes bij downloaden en installeren waar ik geheel niet blij mee ben, maar ja toch maar gedaan. Gooi er wel weer uit als ik klaar ben.
Het lijkt heel makkelijk om van start te gaan, maar hij geeft al na een minuut aan dat hij klaar is met opnemen.
Toen ik naar de iTunes bieb ging bleek hij maar een minuut aan opnames weer te geven.
Dit heb ik er weer uitgegooid en ben toen opnieuw gaan opnemen en het hele bandje uit laten draaien en alles op opnemen laten staan...........uur later.
Maar als ik weer naar de iTunes bieb ga krijg ik wéér maar 1 minuut muziek ipv het hele bandje.
Ja, dat slaat natuurlijk nergens op.
Iemand enig idee wat ik fout doe en/of fout gaat?
Ik kan nergens een help vinden, het programma is zooo simpel, ik kan alleen maar klikken op back, next en uit.

Idd cassettedeck met een tulp/jack kabeltje is voldoende
Cassetedeck aansluiten op de audio in van je geluidskaart en met het gratis audacity kan je je audio in opnemen.
Het gaat alleen niet geautomatiseerd, dus je moet het handmatig per nummer doen.

Is de software mogelijk een trial editie? Klint namelijk als een beperking die je wel eens in dit soort software tegen komt.

Bedankt voor de reacties.

Een trial versie lijkt me niet ik heb de cassette gewoon in de winkel gekocht, als daar een trial versie software bij zou zitten is het in mijn ogen kopers-bedrog.
Aangezien ik het ding al vrij lang in bezit heb, kan ik het niet meer terugbrengen.
De link van BikerBill64 brengt misschien iets aan het licht, ik zie "Split recording into tracks.
Wat daarmee bedoelt werd was mij niet duidelijk, ik zal alle twee de opties eens proberen hopelijk geeft dat een oplossing.

Toevallig was ik een bandje aan het kopiëren van Pink Floyd, laat dat nou net de band zijn die in het voorbeeld staat...
Daar zitten natuurlijk nogal wat stiltes in dus is dit probleem misschien van toepassing "Sometimes within a song there is a silence before the track has ended"

Als het allemaal nog niet gaat zoals het zou moeten kan ik altijd nog een snoertje kopen.
Als ik dan de muziek op m'n PC heb kan ik dat dan makkelijk op een cd branden ook?
Ik zie tot nu toe alleen staan dat ik het op mijn MP3 speler kan zetten en daar wil ik mijn cassettemuziek eigenlijk niet op hebben.

Stiltes kunnen inderdaad ook een probleem vormen.

Die trial software komt wel vaker voor. Is juridisch geen bedrog, want het gekochte apparaat werkt technisch gezien.

Je tracks op CD branden kan gewoon. Dit kan als muziek cd of als mp3. Een programma als bijv. het gratis Imgburn kan dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan