Probleeeeem videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Axpero

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Ik heb bij apparaatbeheeder > videocontroller want daar stond een vraagteken voor de stuurprogramma bijgewerkt met een meegeleverd cd.en ook video controller (vga complitabel) bijgewerkt. Na dit starte ik de computer opnieuw op en er kwam geen beeld meer terwijl windows vrolijk met geluid op startte. verder stond er op het beeld :

Mode not suported.

terwijl dat er stond probeerde ik met alt f4 de computer weer uit te schakelen

Daarna heb ik geprobeerd de systeem instellingen en bestanden weer te herstellen. met een meegeleverd cd. ( ik kan wel in de bios komen).Tijdens de herstel procedure kwam er te staan Error bij alle drivers die in system32 map zaten die voor video geschikt waren.

Weet iemand hoe ik dit kan opslossen??? ik weet het niet meer

Gr. Axpero

Laatst bewerkt:
Ik kan wel alles naar fabriekinstellingen zetten en kijken of die het dan doet

Maar ik zit met het probleem dat ik erg belangerijke bestanden heb op een f schijf

er zitten 2 harde schijven in verdeeld in 4

als ik 1 partitie formateer van windows (C) en daar windows weer overheen zet kan dat dan?

ik wil alles doen maar die bestanden wil ik niet kwijt

en ik weet niet of fabriekinstellingen 1 keuze heeft( dus als ik klik dat hij meteen alles verwijdert) of meer bv dat ik dan een partitie selecteer en die formateer

ok start opnieuw op druk gelijk op F8.
je krijg dan het windows boot menu.
kies daar voor de optie vga suport windows zal dan wel met beeld draaien.
als je in windows via vga suport bent wijzig dan in monitor adapter eigenschapen de aantal herts meestal 75 mhz of 60 leg er aan wat je monitor ondersteun
zet ook niet de resolutie te hoog het beeld scherm.
herstart dan je pc weer normaal zo als anders.

om welke beeld kaart gaat het eigelijk kan ook zijn dat je gewoon een verkeerde driver gebruikt of een sterk verouderde.

Laatst bewerkt:
de computer is vrij nieuw en alles deed het gewoon normaal met hoge resolutie, dus driver zijn wel oke

enhuu de naam weet ik zo niet maar computer is nog geen 2 jaar oud

320 gig
3.2 Ghz
1024Mb

Ik hoop echt dat dit lukt virtuosa

morgen zal ik het proberen

enorm bedankt!!!

axpero

Laatst bewerkt:
Ik kan wel alles naar fabriekinstellingen zetten en kijken of die het dan doet

Maar ik zit met het probleem dat ik erg belangerijke bestanden heb op een f schijf

er zitten 2 harde schijven in verdeeld in 4

als ik 1 partitie formateer van windows (C) en daar windows weer overheen zet kan dat dan?

ik wil alles doen maar die bestanden wil ik niet kwijt

en ik weet niet of fabriekinstellingen 1 keuze heeft( dus als ik klik dat hij meteen alles verwijdert) of meer bv dat ik dan een partitie selecteer en die formateer

Ho Ho Ho, formateren is wel één van de laatste opties die je moet gaan doen.
Er zijn nog mogelijkheden genoeg om het beeld weer werkend te krijgen.

de computer is vrij nieuw en alles deed het gewoon normaal met hoge resolutie, dus driver zijn wel oke

enhuu de naam weet ik zo niet maar computer is nog geen 2 jaar oud

320 gig
3.2 Ghz
1024Mb

Ik hoop echt dat dit lukt virtuosa

morgen zal ik het proberen

enorm bedankt!!!

axpero

Probeer nou eerst eens meteen na het aanzetten van de PC de F8 toets ingedrukt houden.
Het kan gebeuren als je dit te vroeg doet dat er wat bliepjes uit de PC speaker komen, dit is niet erg.
Nu zou je wat opties moeten krijgen, waaronder opstarten met de laatste bekende juiste configuratie.
Probeer dit eens.

Als dit geen resultaat oplevert, herhaal dan alles en kies voor veilige modus en kijk eerst eens op de PC nu wel opstart.
Schrik niet, de PC zal nu met minimale systeembronnen opstarten.
Dit geeft niet, dan weten we in iedergeval dat hij opstart met beeld en dat is belangrijk.

Morgen zal ik vertellen of het gelukt is de computer staat momenteel niet hier.

groeten axpero

bedankt voor de snelle reacties

Probeer nou eerst eens meteen na het aanzetten van de PC de F8 toets ingedrukt houden.
Het kan gebeuren als je dit te vroeg doet dat er wat bliepjes uit de PC speaker komen, dit is niet erg.
Nu zou je wat opties moeten krijgen, waaronder opstarten met de laatste bekende juiste configuratie.
Probeer dit eens.

Als dit geen resultaat oplevert, herhaal dan alles en kies voor veilige modus en kijk eerst eens op de PC nu wel opstart.
Schrik niet, de PC zal nu met minimale systeembronnen opstarten.
Dit geeft niet, dan weten we in iedergeval dat hij opstart met beeld en dat is belangrijk.

Ik heb de computer gewoon in veilige modus opgestart (F8) daarna in windows de computer hersteld naar een paar dagen terug.

Iedereen bedankt

Groeten axpero

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan