Probleeeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudy

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
152
Ik wet niet of ik hier goed zit maar ik probeer het gewoon.

Na afgelopen zaterdag een DVD-brander (NEC DVD-RW ND-1300A ) te hebben geïnstalleerd plus 256 MB extra geheugen doet mijn pc een beetje”raar”.
Als ik op MIJN COMPUTER klik duurt het dertig seconden voor er wat weergegeven wordt. Meerdere malen als ik via een popupvenster iets aanklik lukt het niet of het duurt lang voor er wat gebeurt.
Ook moest ik na alles weer aangesloten te hebben mijn hele zooi van de ISDN(webvox) weer opnieuw installeren en dat ging ook niet zonder slag of stoot.
Ook is de autoprotect van mijn virusscanner (NORTON ANTIVIRUSSCANNER 2003) elke keer uitgeschakeld als ik de pc
aanzet/herstart krijg ik het volgende bericht:
De integriteit van Symantec-productinstellingen kan momenteel niet worden
geverifieerd. Als u merkt dat het product op een onverwachte manier reageert, kan dit erop duiden dat een aanvaller of virus uw beveiliging probeert uit te schakelen.
Verwijder in dat geval alle Symantec-beveiligingsproducten en installeer ze opnieuw om
Het probleem op te lossen.
Persoonlijk denk ik niet aan een virus omdat ik altijd de virusscanner aan heb en die update automatisch.

Ter controle besloot ik om SYSTEEMINFO te raadplegen maar kreeg op elk verzoek de volgende tekst rechts in beeld:
KAN DE GEGEVENS NIET VERZAMELEN
Kan geen toegang tot de windows Management Instrumentation-software verkrijgen.
De windows Management-bestanden kunnen verplaatst of verwijderd zijn.
Er is scandisk uitgevoerd /gedefragmenteerd/schijfopruiming en een complete scan van de virusscanner en er is niks bijzonders gevonden.
Een paar gegevens van mijn pc,
Microsoft Windows XP Home Editio
CPU intel Pentium 4a. 2019MHz (5x 404)
Moederbord Asus p4b533 (6PCI,1 AGP,3 DIMM
512 MB (pc2100 DDR SDRAM)
De IDE Kabels zijn als volgt aangesloten:IDE1 > harde schijf(master) >dvd-speler(slave)IDE2 > dvd-brander(master) >cd-rombrander(slave)
Wie o wie heeft enig idee want met 256 MB erbij zo hij toch wat sneller moeten zijn.
 
Beetje onzinnig om een brander te laten zitten terwijl er een dvd brander is geplaats, zou maar even proberen om de dvd speler en DVD brander op IDE2 aan te sluiten en dan weer proberen want ik vermoed dat daar het probleem zit.

IDE 1 harddisk als master
IDE 2 DVD speler master, DVD brander als slave.
 
Ik heb hem aangesloten zoals de verkoper mij aanbevolen had en volgens hem was het geen probleem dat er nog een gewone brander bij in zat.
Kun je misschien ook uitleggen waarom het een probleem is dat de gewone brander er nog in zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan