Probleem 2e draadloze PC op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoopCale

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Ik heb 1 PC via kable aangesloten, werkt prima. Ik heb 2 laptops, een ervan kan alleen verbinding maken nadat de andere laptop verbinding heeft. Heeft iemand daar een verklaring voor? Dank!

Dus even samengevat:
Je hebt 3 computers (1 vaste, 2 laptops).
De vaste pc sluit je bedraad aan, de laptops draadloos.
Alle pc's/laptops staan ingesteld dat ze automatisch een ip-adres moeten verkrijgen, vaste ip-adressen worden niet gebruikt.
De vaste computer heeft geen probleem en krijgt altijd een ip-adres, van de 2 laptops is er één die geen ip-adres krijgt zonder dat de andere eerst een ip-adres gekregen heeft.

Is dat allemaal juist gesteld? Vermeld ook merk + type router aub.

Test in ieder geval ook even wat er gebeurt als je de laptops bedraad aansluit (eerst alleen de 'moeilijke' laptop, dan alleen de 'makkelijke' laptop, dan beiden tegelijk).

Tijs.

Laatst bewerkt:
en vermeld ook even of ze wireless nics hebbem em of je in de router een wireless netwerk hebt aangemaakt waar ze in rangen!

Volgens mij heb je de verkeerde wizzard geinstalleerd op de laptop die weigerd.

Je kan namelijk tijdens de wizzard kiezen of je direct verbinding met het internet wilt maken of verbinding met het internet via een andere pc.

Hoe zit het met de beveiliging van de router? Kan namelijk zijn dat je een wepkey o.i.d. moet invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan