Probleem 3 beeldschermen met Win 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsracing

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2003
Hoi

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ben een beetje flightsim gek, en heb daarom 3 maal 21 inch schermen om een beetje dat cockpit gevoel te krijgen. Nu heb ik sinds gister Win 98 eraf gehaald en Win 2000 er weer opgezet. So far so good. Maar nu moest ik de drivers installeren van het linker en het rechter scherm (de middelste wordt gewoon aangestuurd met behulp van m'n videokaart)
Die 2 andere schermen heb ik met behulp van 2 SIS 4MB kaartjes aangesloten. Nu moest ik daarvan de drivers installeren (SIS6326 uit m'n hoofd). Het probleem is nu dat ik de schermen wel werkend krijg alleen niet onder de resolutie die ik wil (1024x768). Ik krijg 'm namelijk niet hoger dan 640 x 480 met 256 kleuren.
Het rare is gewoon dat ik onder Win 98 wel alles gewoon werken had, dus alledrie de schermen onder 1024x768.

Kan iemand mij een tip geven of heeft iemand een zelfde soort probleem gehad?
Laat het me even horen.

Alvast hartelijk dank

Niels

Nou, ik heb het geprobeerd, 't is niet gelukt, als ik die drivers gebruik heb ik helemaal geen beeld meer op m'n 2 buitenste schermen. Bij Beeldscherm -> Instellingen staat dan ook niet meer de keuze hoeveel schermen je wilt activeren.
Met de standaard drivers die Windows zelf vindt, doen de schermen het wel, al is het op 640 x 480 bij 256 kleuren.
Ik word er een beetje hopeloos van......

Volgens mij is het niet mogelijk in Win2000 hoor. Ik denk dat deze driver die functies heeft weggelaten.

Misschien toch maar terug naar Win98?

Tja, dat lijkt mij niet echt een logische oplossing, dan maar een videokaart kopen die 3 monitoren tegelijk aan kan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan