Probleem 5.1... (is 2.1?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

driveme

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
hallo

ik heb een creative SB live! 5.1 geluidskaart. ik heb me surroundsetje erop aangesloten maar nu doen er maar 2 boxen en me subje het..::confused:

heb volgens mij wel de goeie driver... ( niet helemaal zeker, moeilijk te vinden)

k zit eraan te denken dat me kaart kapot is, maar dat kan ook eigelijk niet want hij is niet veel gebruikt en was wel nieuw.

iemand iedeen? hoor et graag!

Thijs van Rooy

Heb je in de instellingen wel ingesteld dat je een 5.1 geluidsapparaat hebt aangesloten?

ja bij configuratiescherm en dan audio?? dat heb ik wel goed staan... staat ingeschakeld:)

Dan de volgende vraag: :)
Met wat voor programma wil je o.a. 5.1 geluid krijgen eigenlijk?
Een game of bv DVDplayer of muziekspeler?

eigelijk alleen voor muziek... (media player)

maar hij reageerd gewoon niet met de achterste 2 boxen en de centerspeaker ook niet

Het zou er waarschijnlijk aan kunnen liggen dat je muziek namelijk maar *slechts* stereo is. dat zijn maar 2 kanalen; Links en Rechts. Je zou de achterste speakers waarschijnlijk wel aan de praat kunnen krijgen door middel van geluidseffect instellingen in de instellingen van het besturingsprogramma van je geluidskaart.(hier kan je waarschijnlijk een geluidsomgeving instellen om softwarematig surround geluid te laten creëren)
(hoe dit bij de creative kaarten in zn gang gaat weet ik niet precies, ik heb zelf nooit een creative 5.1 kaart gehad)

Laatst bewerkt:
ik heb zo'n programmatje dat er een helikopter rondvliegt en dat je dat via de boxen surround moet kunnen horen...

maar dat werk bij mij dus maar alleen met de links- en rechtvoor...

de achterste boxen staan wel op het plaatje dus ik zou zeggen dat ze wel aanstaan toch?

verder niemand met goeie tips?

Als het goed is staat daar ook demo''s op om speakers uit te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan