probleem aansluiten externe harde schijf op linkys WRT 160nl

• Onderwerp starter Onderwerp starter sui
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sui

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Ik heb onlangs een Linksys router WRT 160 NL gekocht. Deze is voorzien van een USB aansluiting, vb voor externe opslag (NAS).
Ik heb op de USB poort een externe harde schijf Toshiba 750 Gb aangesloten. De router herkent hem niet. Wie kan me helpen?:mad:

Hoe bedoel je: Wordt niet herkend? Je zult eerst in het 'website' van de WRT160NL de schijf moeten formatteren en daarna delen. Zie in deze handleiding, vanaf pagina 17 (te beginnen bij onderdeel "Format disk (Schijf formatteren)").

Let op: Bij formatteren gaat de volledige inhoud verloren.

Tijs.

Hoe bedoel je: Wordt niet herkend? Je zult eerst in het 'website' van de WRT160NL de schijf moeten formatteren en daarna delen. Zie in deze handleiding, vanaf pagina 17 (te beginnen bij onderdeel "Format disk (Schijf formatteren)").

Let op: Bij formatteren gaat de volledige inhoud verloren.

Tijs.

Hoi Tijs

Met niet herkennen bedoel ik dat ik bij het scherm 'opslag' onder 'schijf' geem melding krijg van de aangesloten schif, waardoor delen, laat staan formateren onmogelijk wordt. Ik heb al tien keer de aansluiting met de router gecontroleerd. Dit zit goed aangesloten.

Sui

Probeer het eens zo:
1. Op een computer: Haal alle data van de Toshiba externe schijf af die je nog bewaren wilt
2. Op een computer: Haal via Schijfbeheer alle partities van de externe schijf af.
3. Zet de WRT160NL uit
4. Sluit de externe harde schijf (natuurlijk ook aanzetten! :)) aan op de WRT160NL
5. Zet de WRT160NL weer aan, wacht even een minuut of 2, en ga dan via de 'webpagina' van de WRT160NL kijken of de externe schijf dan wél gezien wordt.

Helpt dit niet, dan zijn mijn ideeën op. Het wordt dan (lijkt me) tijd om de helpdesk van Linksys te gaan bellen of even op hun website te gaan kijken:
Telefoonnummer: 0900 564 6000
support.nl@linksys.com
Knowledge Base: klik hier.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Ik heb je advies opgevolgd.
Wat schetst mij verbazing. In de website van Linksys bij de rubriek 'opslag' en het subblad 'mediaserver' wordt melding gemaakt van de aanwezigheid van de externe harde schijf. Dit betekent dus dat de router hem wel herkent en de USB bekabeling goed is. Bij het subblad 'schijf'' wordt echter niets vermeld.
Schiet mij maar lek! Wie of wie weet de oplossing?
:evil:

Ik weet het in ieder geval niet. Als je er met de handleiding niet uitkomt, dan zou ík Linksys gaan bellen. Per slot heb je nu in ieder geval die schijf ergens zichtbaar, dus je hoeft niet helemaal vanaf 0 te beginnen bij de helpdesk.

Tijs.

Ik heb Linksys gebeld en het probleem uitgelegd. Voor mij was ook iemand die hetzelfde probleem heeft. De router is slechts getest met enkele externe harde schijven. Hieronder vallen niet de schijven van het merk Toshiba.
De team support adviseerde mij of de schijf te formateren naar FAT32 of te testen met een andere harde schijf. Dit laatste heb ik gedaan en geloof het of niet. De router herkent hem nu wel.
Mijn probleem is dus uit de wereld.
Linksys heeft beloofd tzt met een update van de drivers te komen.:thumb:

Ok, maar als het goed is heb je dan een beperking vanwege FAT32, in de sfeer dat er dan hoogstwaarschijnlijk geen bestanden op gezet kunnen worden die groter zijn dan 4 Gigabyte per stuk
Dus áls je problemen krijgt bij het kopiëren van bepaalde bestanden, kijk dan na of die 'probleembestanden' misschien allemaal per stuk groter zijn dan 4 Gigabyte.

Fijn dat je in ieder geval een beetje resultaat hebt, nu! :) En bedankt voor de terugmelding.

Omdat we hier op het forum niets meer voor je kunnen doen (Linksys moet nog met updates komen, zo schreef je zelf), graag de vraag nu op "opgelost" zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant op deze webpagina.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Topic is jaar oud dus een slot erop metr het verzoek zelf een nieuw topic te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan