Probleem access formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kneuvels Dieter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Hallo,

Ik ben bezig voor mijn werk een access database te maken, ik wil een overzicht van alle productielijnen, met per machine de bijhorden wisselstukken.

Nu heb ik volgend probleem:

Ik heb dus mijn wisselstukkenlijst in een tabel gestoken. Maar daarbij de keuze per machine, dus nu zou ik graag hebben als ik bijvoorbeeld koelschroef heb, dat de wisselstukkenlijst van de koelschroef in een rapport gegenereerd wordt. Ik heb een word document gemaakt die de uitleg wat moet vergemakkelijken.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg,

Kneuvels DieterBekijk bijlage Database.doc

Zonder database doen we niet zoveel, maar een tip is alvast wel te geven natuurlijk. Om te beginnen: ik weet niet over hoeveel producten het uiteindelijk moet gaan, maar ik zou niet voor alle producten een aparte knop maken, dat lijkt mij veel te onhandig. Eerder zou ik een keuzelijst maken (lekker groot lettertype) waarin je het gewenste product selecteert, waarna het rapport opent met het gekozen product.
Maar met knoppen werkt het in beginsel op dezelfde manier, dus je kunt nog kiezen :)

Wat je moet doen is het volgende: maak eerst (als je dat nog niet hebt) een rapport zoals je dat uiteindelijk wilt gaan gebruiken. Hang vervolgens achter de knoppen, of de keuzelijst mocht je dat willen, een code die een filtering maakt. Iets als: [Onderdeel]='Koelschroef'" als je knoppen gebruikt, of [Onderdeel]='" & Me.cboProduct & "'" als je een keuzelijst wilt. Deze code zet je vervolgens als filtering op je rapport bij het openen ervan.
Je hebt dus aan één rapport in beginsel genoeg voor alle producten. Sterker nog: als je een keuzelijst met meerkeuze maakt, kun je verschillende producten in één rapport afdrukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan