probleem access

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnnyg

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Hallo,

Ik moet een storingsformulier maken op mn stage bij een bedrijf met behoorlijk wat machine's. De bedoeling is dat er per machine gekeken kan worden wat voor storingen er zijn geweest en op welke datum dat was. Ik ben al een heel eind met het formulier maar als ik nu gegevens invul in het formulier bij één machine, blijven ze staan en als ik dan de volgende keer weer (bij een volgende storing) het formulier open staan dus de gegeven van de vorige storing er nog. Mijn vraag, is het mogelijk om iedere keer met een blanco formulier te starten en toch de gegevens van alle vorige storingen op te slaan?

alvast bedankt

Hallo,

Ik moet een storingsformulier maken op mn stage bij een bedrijf met behoorlijk wat machine's. De bedoeling is dat er per machine gekeken kan worden wat voor storingen er zijn geweest en op welke datum dat was. Ik ben al een heel eind met het formulier maar als ik nu gegevens invul in het formulier bij één machine, blijven ze staan en als ik dan de volgende keer weer (bij een volgende storing) het formulier open staan dus de gegeven van de vorige storing er nog. Mijn vraag, is het mogelijk om iedere keer met een blanco formulier te starten en toch de gegevens van alle vorige storingen op te slaan?

alvast bedankt

doe eens een voorbeeld bijvoegen kunnen we sleutelen

Het antwoord op je vraag is vrij simpel, en daar hoef je geen voorbeeldje voor te posten!
je kunt een formulier namelijk in de <Gegevensmodus> starten. Hiermee krijg je vanzelf een leeg formulier, en worden de gegevens opgeslagen in de tabel die je er bij gebruikt.

en hoe doe ik dat?
dit is namelijk de eerste keer dat ik met access werk duss :p

Dan ga je nog een leerzame tijd tegemoet ;)

Als je het formulier opent in de Ontwerpweergave (Design View) en vervolgens de knop <Eigenschappen> (Properties) aanklikt dan zie je op het tabblad <Gegevens> de optie <Gegevensinvoer> staan. Die zet je op <Ja>.

Dat zal zeker :p
maar ik heb gedaan wat je gezegd had en nu kan ik dus niet meer mn machinenummers automatisch selectere (wat daarvoor wel kon)

Ik werk met access 2000 (het is maar dat je het weet) beter hebben ze niet hier :p
kan ik geen knop toevoegen die het formulier weer refresht maar dat mn gegevens gewoon blijven staan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan