• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem, afdrukken opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Beste,

Stel ik maak een cel in mijn werkblad, licht grijs.
omdat ik de tekst erin niet zichtbaar wil hebben maak ik deze ook, licht grijs.

Waarom drukt Excel deze licht grijze tekst toch af als zwart op de afdruk???

welke instelling is fout?

In Excel zie ik geen instelling. Kan het in de printerdriver zitten? Ik krijg keurig een grijs vlak te zien op de afdruk.

hey,

dat is raar, zou je dit voor mij ook kunnen testen, dan weet ik zeker ofdat ik in de printer instellingen moet zoeken.

Ik ben stagiair op een bedrijf, en de ingestelde printers zijn netwerk printers, ik weet niet hoe makkelijk ik bij die instellingen kan.

gr

Bijlagen

Een keurig grijs vlak op mijn lokale inkjet, maar zwarte letters op een Canon-laserprinter aangesloten op een andere pc in een netwerk.

Ook voor een netwerkprinter wordt lokaal een driver geïnstalleerd, dus volgens mij moet je daar bij kunnen komen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb het geprobeerd op een laserjet 2300 en een panasonic dp2310.

Volgens mij zijn dit Halftone printers.

je zou zeggen dat ze in grijswaarde toch gewoon de tekst als grijswaarde pakken, printen deze altijd tekst in zwart? ik kan daar geen instellingen van vinden.

gr

Ik heb ook bij mijn Canon gezocht, is ook een halftoon. Een pragmatische oplossing die wel werkt is vanuit de werkbalk tekenen er een grijs vlak overheen tekenen, zonder lijnen. Deze dekt de tekst wel af. Geen fraaie oplossing, maar wel doelmatig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan