Probleem Atlantis onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

adiste

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Ik heb het spel Atlantis geinstalleerd onder windows xp maar dit werkt nu niet meer.
Na ongeveer 10 minuten wordt het spel automatisch afgesloten.
Onder windows 98 had ik geen enkel probleem.
Heb ook al de compabiliteit veranderd via eigenschappen maar ook dat gaf geen resultaat.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt

Ilonka

Krijg je nog een foutmelding of stopt hij er gewoon helemaal mee?

Nee ik krijg geen foutmelding hij sluit het programma opeens af en keer dan terug naar het bureaublad.

Heb zelf dit weekend de demo van Atlantis geïnstalleerd.
Puur als test, omdat ik met spellen dezelfde problemen ondervond als je nu beschrijft. Mét CDR-ondersteuning of, zoals Atlantis als demo, zonder. Steeds weer worden spellen afgesloten na een minuut of 10.

Helaas... eind van de middag werd het duidelijk, m'n CPU had het begeven na langdurig blootgesteld te zijn geweest aan incorrecte voltages.

Hoop alleen na dit niet al te optimistische verhaal, dat dit niet van toepassing is op jouw situatie.

Wat ik je toch mogelijk aanraad, is zo snel mogelijk een andere voeding te proberen!

Ik heb een vrij nieuwe pc en met andere spelen zoals little big adventure of myst ondervind ik geen problemen dus denk niet dat het aan mijn cpu ligt.
Maar in ieder geval bedankt voor je reaktie.
:thumb:

Ok en i.i.g graag gedaan, maar ik zie geen systeemspecs van je; zou je deze 'ns kunnen vermelden?
Atlantis is een beetje a la Myst, heb ik gezien.
'n recent systeem zou dit eigenlijk vrijwel moeiteloos moeten kunnen draaien....

Er zit een 160GB harde schijf (7200 apm) in
Ultra ATA 100 interface. Nvidia Gefrorce FX5600 128 MB grafische kaart.
512 MB DDram werkgeheugen

Ik hoop dat dit voldoende voor je is.

'k zit nu even op een andere comp. en kan niet zo snel de systeemeisen van dit spel vinden.
Op het eerste gezicht is er niets mis met je configuratie.
Kan er vanaf hier helaas niets meer over zeggen :(

Welkom op Helpmij:) Ik verplaats de vraag even naar een andere sektie.

Ik heb trouwens van de cd's images gemaakt. Die load ik in Alcohol 120% en dat werkt wél op XP. Ik heb er geen SP2 opstaan. Er moest wel een programmaatje bij om de snelheid wat te verlagen, want de figuren bewogen wat hectisch. Hier kun je dat gratis downloaden.

We hebben het over Atlantis, de verloren legende neem ik aan?
Heb ik ook gespeeld, onder Windows 98 wel te verstaan en als ik op de achterkant van de doos kijk zie ik onder minimale configuratie Windows 95 of DOS staan.

Ik ben dus bang dat het gewoon niet onder Win XP draait.

zoals ik al zei... bij mij wel :confused:

Nee joh :D dit is een zeer recent spel, pas de demo gedownload. Grafisch best mooi...

ik heb bijna het zelfde probleem, alleen geeft hij bij bepaalde acties (bijv. alt+tab, of een steegje in gaan (waar ik echt in moet anders kom ik niet verder)) een fout melding deze is als volgt:

the instruction at 0029651c referenced memory at ffef4260.
the memory could not be written.

click on OK to terminate the application.

ik heb al geprobeert het spel in de compatibility mode 95 te draaien maar de werkte ook niet :?.

is er iemand die kan helpen?

Welkom,

Het is verstandiger om een eigen vraag aan te maken i.p.v een topic uit 2004 omhoog te halen. Daarom sluit ik deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan