Probleem Belkin draadloze modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Goeiemorgend.

Ik heb mij enkele dagen geleden een nieuwe PC aangeschaft en gisteren was de “big day”.

We hebben geopteerd om een draadloos netwerk te gebruiken (kwestie van de plafond heel te houden) van Belkin.

Nu heb ik benenden (waar de router staat) internet maar boven krijg ik geen verbinding. Het netwerk zegt dat er verbinding is maar met beperkte toegang of zo iets.

De netwerksleutel kan ik ingeven maar dat brengt niet op.

Ik ben zeker dat ik de correcte sleutel gebruik en de plafond is van hout, dus er is geen kans op storing.

Enige idee?

Bert

Wat voor een provider heb je, heb je eerst verbinding gemaakt dmv een kabel dat moet je dus ook doen als je een draadloze router hebt de eerste keer

Laatst bewerkt:
lokoloko zei:
Wat voor een provider heb je, heb je eerst verbinding gemaakt dmv een kabel dat moet je dus ook doen als je een draadloze router hebt de eerste keer

scarlet.

En ik heb verbinding met die router beneden.

En verbinding met een kabel maken hoeft toch niet voor de PC boven? Daar steekt nu zo een antennetje in vanachter…

Enkel boven krijg ik de boodschap dat er "gedeeltelijke verbinding is" (of zo iets) en het paswoord invullen brengt niet op... :rolleyes: Ik ben er zeker van dat ik het juiste gebruik want op de PC beneden heb ik in de modem gekeken onder "security".

Bert

lokoloko zei:
Ook met een draadloze router zal je eerst een kabel moeten leggen voordat je draadloos gaat zodat je je instellingen in de router kunt doen en daarna kan je de draad ertussen uit halen

Nee niet voor de tweede PC die boven staat, de PC beneden heeft altijd verbinding d.m.v. een kabel met de Router.

Het probleem is dat ik met de tweede PC geen verbinding kan maken met het internet.

Ik heb "gedeeltelijke toegang" tot het netwerk en als ik de beveiliging uitschakel dan kan ik nog geen verbinding maken dus daar ligt het niet aan :confused:

Bert

Admin_Frisian zei:
De vraag is verplaatst naar de juiste sectie. :)

het is ok hoor, ik beantwoord deze vraag vanop de pc boven :D

toch bedankt voor de moeite

@lokoloko, je link heeft me geholpen, dank je :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan