Probleem bij binnenhalen van emailberichten middels Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas-van-winge

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Als ik nieuwe emailberichten via Outlook Express wil binnenhalen zie ik dat er 10 nieuwe berichten zijn maar bij het derde bericht begint het te haperen en wordt soms de verbinding verbroken of wordt wel erg traag.
Dan krijg ik het volgende bericht:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe is dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank.

Klaas

Een mogelijk probleem is dat er een (te) groot bestand in de inbox zit... of een (spam) bestand met een vreemd script dat de boel blokkeert... het duurt dan te lang om het bestand over te brengen waardoor de server een time out geeft...

Ga via webmail naar je inbox en delete eventueel het bestand... (er zijn meerdere mogelijke oorzaken, maar meestal is dit het)

Webmail: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

emailadres en ww ingeven....

Laatst bewerkt:
Problemen met het binnenhalen van emailberichten middels Out look Express

sorry, maar het groostste bestand in mijn inbox is 9900 kbvan de in totaal 12 berichten in mijn inbox,echter het opvragen van de link,die je hebt vermeld duurde een eeuwigheid waar bij de verbinding diverse malen werd verbroken.Bovendien was de inbox maar voor 56% gevuld t.w.16,8 MB van de in totaal 30 MB
Bij het proberen de nieuwe berichten op te halen kreeg ik de volgende berichten:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.kpnplanet.nl (1)', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

dus volgens mij is er toch iets anders heel goed mis maar wat?

Gaarne oplossing.

Bij voorbaat dank.

Klaas

Problemen met het binnenhalen van emailberichten middels Out look Express

ik heb beide opties geprobeerd maar kan de oplossing toch niet vinden!

Als ik de emailberichten wil binnenhalen kan ik hooguit 3 van de 10 berichten binnenhalen en gaat de snelheid binnen een mum van tijd omlaag naar 1 Mbps waarna ik een bericht krijg met de vraag of de POP3 server nog 300 seconden moet wachten op een bericht van de server.
Ook krijg ik het volgende bericht:

Kan de host pop.kpnplanet.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'pop.kpnplanet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11004, Foutnummer: 0x800CCC0D

dus wat er aan de hand is,ik weet het echt niet.

Gaarne suggesties.

Bij voorbaat dank

Klaas

P.S.OOk de emailberichten van Helpmij kan ik dus niet binnenhalen

Hoi,

Heb je al contact opgenomen met KPN?
Wellicht hebben ze je geblokkeerd omdat je account wordt gebruik voor spyware ... o.i.d.

Ik heb datzelfde probleem ook een keer gehad in outlook , achteraf bleek dat ik bij de instellingen van gegevens iets verkeerds had gezet.

als je eerst je naam in vult, zoals er gevraagd wordt .... jansmit dan verder naar je mailadres hoe ze dat vragen, Daar moet je dus nog pop.kpn.nl en je uitgaande ook zetten van mailhost.kpn.nl in jouw geval dus dat van jou. daarna vragen ze nog om aanmelding internet voor mail daar moet je nog je naam maar dan ook @kpn.nl achter zetten. (in dit geval dus jouw mail)

of je hebt perongeluk een komma in plaats van een punt gezet.

succes.

Laatst bewerkt:
Het probleem is enigszins verbeterd,nadat ik contact heb opgenomen met KPN,die hebben mij op een ander kanaal gezet.Tevens zou ik een harde reset kunnen doen volgens KPN.

Voor mij is dit voorlopig voldoende en beschouw dit probleem dus als opgelost!

Klaas van Wingerden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan