Probleem bij clean install Premium 64 (OEM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steven M

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
4
Hey folks,

Ik heb net deze week mijn nieuwe pc samengesteld, en toen ik na alle hardware perikelen Vista wou installeren vanaf een oem disk krijg ik bij het booten van de cd de melding "Bootmgr missing"...

Iemand een idee wat er verkeerd is gegaan hier?

Thanks in advance


ps: Indien deze vraag al eerder gesteld is, mijn excuses.
 
@mrmusic Ik heb die OEM nog maar net gekocht, samen met de hardware voor mijn nieuwe pc. Dus hoort eigenlijk nergens bij tot hij ooit geinstalleerd is, dacht ik?

(jep ik ben nog van de oude stempel en bouw zelf mijn pc's van scratch)
 
Dit gevonden, misschien helpt het:

i have the same problem. booted up my new computer, tried installing Vista, but Bootmgr was missing. Try unplugging the SATA plug, put in the disk, then vista should start to run. then plug it back in so you can start installing.
 
okay, hartelijk dank voor de snelle feedback.

Ik zal dit vanavond bij mijn thuiskomst eens nakijken, en iets laten weten achteraf.

Wish me luck :)
 
Probleem opgelost sinds gisterenavond, maar niet zoals jij suggereerde MrMusic... sorry.

Ik zal maar belachelijk overkomen, maar bleek dat mijn twee IDE optical drives als master ingesteld stonden. Na correct plaatsen van jumper op de DVD-Rom drive en ik kon normaal alles opstarten en installeren.

Dus naar iedereen die eventueel hetzelfde meemaakt als ik, en ook gebruik maakt van twee IDE devices: goed controleren of de jumpers goed geplaatst zijn.

Met vriendelijke groetjes
Steven (duidelijk meer dummy dan ik dacht) :eek:
 
Probleem opgelost sinds gisterenavond, maar niet zoals jij suggereerde MrMusic... sorry.

Ik zal maar belachelijk overkomen, maar bleek dat mijn twee IDE optical drives als master ingesteld stonden. Na correct plaatsen van jumper op de DVD-Rom drive en ik kon normaal alles opstarten en installeren.

Dus naar iedereen die eventueel hetzelfde meemaakt als ik, en ook gebruik maakt van twee IDE devices: goed controleren of de jumpers goed geplaatst zijn.

Met vriendelijke groetjes
Steven (duidelijk meer dummy dan ik dacht) :eek:

:p

Ik vraag me af wat ik ga uitsteken als ik mijn volgende pc ook zelf ga bouwen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan