Probleem bij conversie van publisher document naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariekevdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2014
Ik heb een document in publisher gemaakt dat zowel tekst als illustraties bevat. Bij het opslaan in pdf-formaat, verandert het tekstgedeelte van kleur en komt de kleur dus niet meer overeen met de kleur van de illustraties (die in mijn publisherbestand dus hetzelfde was).
Heeft iemand een idee waaraan dit ligt en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Marieke

Welkom bij de Helpmij!

Gaat dat bij meerdere kleuren fout (voor zover je dat getest hebt) of is het bij één specifieke kleur?

Laatst bewerkt:
Ik heb het met twee kleuren getest en bij beide ging het mis. En enkel in de tekst en niet in de afbeeldingen.

Zet het document om middels een pdf-printer. Dikke kans dat het dan wel goed gaat.

Heb ik ook geprobeerd, maar dan verandert vreemd genoeg niet de kleur, maar wel het lettertype zelf.
De drukker had me trouwens afgeraden om met een pdf-printer te werken, al heb ik geen idee waarom (gaat misschien ten koste van de kwaliteit?).
In het verleden heb ik op dezelfde manier al eens kaartjes gemaakt en nooit dit probleem gehad...

Uit de handleiding van publischer komt het onderstaande.
Ik neem aan dat jij dat ook zo doet.
Publisher
Klik op het tabblad Bestand.
Klik op Opslaan als.
Kies een locatie en een map als u het dialoogvenster Opslaan als in de Publisher 2013 wilt weergeven.
Geef in het vak Bestandsnaam een naam op voor het bestand als u dit nog niet hebt gedaan.
Klik in de lijst Opslaan als op PDF (*.pdf).
Als u de optimalisatie van het document wilt wijzigen, klikt u op Wijzigen.
Als u wijzigingen wilt aanbrengen in de afbeeldingsresolutie en de niet-afdrukbare informatie, klikt u op Geavanceerd.
Klik op Afdrukopties om wijzigingen aan te brengen in de afdrukopties voor het document.
Klik op OK wanneer u klaar bent.
Als u het bestand wilt openen met de geselecteerde indeling nadat u het hebt opgeslagen, schakelt u het selectievakje Bestand openen na publiceren in.
Klik op Opslaan.

Ik heb in dat menu inderdaad een en ander geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden voor het probleem. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat het probleem precies is en welke instellingen ik zou moeten veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan