Probleem bij film branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hoi,

ik heb een probleem met een film branden op een dvd. De dvd is 4,7GB groot en rewriteable, ik heb er 2. De film is 4,37 GB (4.699.547.648 bytes) staat er in properties als die op de map doe (dit is audio en video TS bij elkaar...).

Echter als ik hem wil branden komt er te staan dat hij niet past... (zie afbeelding).
branden.jpg
Maar als je naar de tweede afbeelding kijkt zie je dat mijn computer hem ziet als 4,20GB.4.2GB.jpg

Dus is hij eigenlijk te klein? En hoe komt dit? Omdat hij rewriteable is of omdat het niet binair is die 4,7GB....?

En als hij te klein is... Zou ik dan bijvoorbeeld iets kunnen verwijderen zodat hij wat kleiner is en er nog op past... (of comprimeren ofzo...)

Laatst bewerkt:
je kan even voor de zekerheid proberen om de dvd nog een xtje leeg te maken.

JE zou met DVD shrink de bestanden kunnen inladen en vervolgens comprimeren. Is een gratis programma.

Daarbij gaat wel kwaliteit verloren!
Mss dat het kan dat je DVDRW beschadigd is...

het laden in dvdshrink kan op 2 manieren:
Als het een ISO is, laadt hem dan in een virtueel cd programma, zoals deamontools.

Als het gewoon een map is met daarin de mappen audioTS en videots, dan kun je de map openen (de videots map wss).

oke, dan probeer ik dat morgen even uit... nu wat laat om dat te doen...

De dvd is denk ik wel goed want ik heb er 2 geprobeerd.

Ik raad je het programma ConvertXtoDVD aan.
Dat programma convert een .AVI (dat zijn de meeste films) naar .DVD formaat. Zodat de DVD speler hem kan afspelen.
Als hij dat gedaan heeft gaat hij ook automatisch voor je branden als je er een DVDtje in hebt zitten. Als het niet past word het automatisch ingekort.
Zelf heb ik ook 4,7 GB DVDtjes en ik doe er 2 films per DVD op. Heb precies hetzelfde beeld op TV als op m'n PC.
Er is dus geen zichtbaar kwaliteit verloren gegaan :)

Gr, Trojan.

ConvertXtoDvd is een uitstekend programma voor het branden van films. Ik gebruik het zelf ook en het werkt inderdaad perfect. Echter kan de TS'er hier niks mee. Hij heeft de film namelijk al geconverteerd naar DVD structuur (videots en audiots mappen). en het probleem is dat die mappen net iets te groot zijn om te branden.

In datgeval moet je ze dus verkleinen en dat kan dan met DVDshrink bijvoorbeeld.

Ik raad je het programma ConvertXtoDVD aan.
Dat programma convert een .AVI (dat zijn de meeste films) naar .DVD formaat. Zodat de DVD speler hem kan afspelen.
Als hij dat gedaan heeft gaat hij ook automatisch voor je branden als je er een DVDtje in hebt zitten. Als het niet past word het automatisch ingekort.
Zelf heb ik ook 4,7 GB DVDtjes en ik doe er 2 films per DVD op. Heb precies hetzelfde beeld op TV als op m'n PC.
Er is dus geen zichtbaar kwaliteit verloren gegaan :)

Gr, Trojan.

aah ik ga het wel even uit proberen, dat andere programma hierboven genoemd kwam ik niet uit. :P

ConvertXtoDvd is een uitstekend programma voor het branden van films. Ik gebruik het zelf ook en het werkt inderdaad perfect. Echter kan de TS'er hier niks mee. Hij heeft de film namelijk al geconverteerd naar DVD structuur (videots en audiots mappen). en het probleem is dat die mappen net iets te groot zijn om te branden.

In datgeval moet je ze dus verkleinen en dat kan dan met DVDshrink bijvoorbeeld.

**** XD het is ts bij mij, maar ik kom niet echt uit dvd shrink... misschien ff googellen hoe het helemaal werkt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan