Probleem bij formateren via CD-ROM-boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammy14

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2006
Berichten
48
Ik heb hier een oude laptop staan die geformatteerd moet worden omdat er een xp opstaat die vraagt om te registreren. Maar ik ben de code kwijt dus daarom moet hij worden geformatteerd.

Als ik de cd erin steek dan start xp gewoon op. Ik heb de instellingen al veranderd dat de pc eerst laad via CD-ROM maar er komt geen verandering in. Kan iemand mij helpen?

Alsvast bedankt
 
Waarom formatteren als je daar een XP cd hebt? Dan heb je toch ook een serial?
 
Is het wel een legale cdrom (dus van microsoft)? want als je er 1 van internet hebt gedownload en niet als bootable hebt gebrand, hoeft het niet te gaan starten vanuit dos (tenzei diegene die de xp cdrom op internet zette hem zelf al bootable maakte)

Houd er ook rekening mee wanneer je xp weer opnieuw gaat installeren, zal tijdens de setup ook om een licentie code vragen, en als ik het goed begrepen had was je die kwijt.

Delta Hawk
 
Ja het zit zo: onderaan de laptop plakt een sticker met een code maar wel van Windows ME en niet van Xp, terwijl XP op de laptop is geïnstalleerd. Ik heb hier een "niet-legale" cd van Windows XP met een code die wel werkt. Maar hoe kan je zien of hij al dan niet bootable is gemaakt? En moest het zo zijn dat de cd niet bootable is, is er dan nog een andere manier om alsnog de pc te formatteren?

Bedankt voor jullie antwoorden
 
Is het wel een legale cdrom (dus van microsoft)? want als je er 1 van internet hebt gedownload en niet als bootable hebt gebrand, hoeft het niet te gaan starten vanuit dos (tenzei diegene die de xp cdrom op internet zette hem zelf al bootable maakte)

Houd er ook rekening mee wanneer je xp weer opnieuw gaat installeren, zal tijdens de setup ook om een licentie code vragen, en als ik het goed begrepen had was je die kwijt.

Delta Hawk

Ik heb ondertussen ondervonden dat de CD inderdaad niet bootable is. Nu ben ik bezig met hem bootable te maken m.b.v deze tutorial: http://www.nu2.nu/bootcd/

Maar ik zit vast bij de laatste stap: Open a command prompt, go to the d:\bcd folder and run:
For Windows XP Home edition: bcd wxphome.
For Windows XP Professional: bcd wxppro.
This will build the (bootable) ISO image and burn it to your recorder.

Ik weet wel hoe je een opdrachtpromt opent enzo maar kan iemand mij zeggen wat ik exact moet ingeven want ik snap het niet zo goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan