Probleem bij herstellen win2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

Profke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
3
Hallo, ik ben hier redelijk nieuw, dit komt ook doordat ik juist nu met een groot probleem zit.

Ik heb door een onoplettendheid een ".dll" bestand verwijderd in windows 2000pro. Ik dacht dat dit bestand overbodig was aangezien het heel groot was en in een onschuldige map stond.

Bij het heropstarten van m'n pc miste windows dat bestand (het heefts iets van con???.dll (boven 200MB denk ik). Ik heb Windows 2000 nog proberen te herstellen met de cd-rom van windows 2000, maar tevergeefs. Dus zat er niets anders op dan windows 2000 te herinstalleren.

Eenmaal de installatie in orde was, merkte ik op in de map "Documents and Settings" op de C: dat m'n vorige windows2000 niet weg was, en ook bij "Progam Files" staan alle mappen nog die ik voor de crash gebruikte. Mijn huidig bureaublad is natuurlijk heel leeg, zonder m'n shortcuts naar m'n programma's , die op de C: er nochthans nog opstaan.

M'n vraag: kan ik weer terugkeren naar m'n oorspronkelijke mappen (dus het oude bureaublad) en zo ja: hoe dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Een win2000Pro-leek
 
Het klinkt alsof je een tweede installatie op dezelfde partitie hebt staan. Maar dan moet je 2 mappen hebben met een Windows installatie er in. Staan er misschien 2 mappen met namen als WINNT of WINDOWS op je partitie? Zo ja, dan kun je vrij eenvoudig een extra regel in boot.ini toevoegen en daarmee die andere installatie weer tot leven wekken. Maar laat dan eerst even weten onder welke namen die mappen op je schijf staan.
 
RE:

Op de C: staat maar 1 map namelijk WINNT, op de C: staat eveneens de map Documents and Settings met "WindowsNieuw" de naam van de nieuwe map en "User" de naam van de oude map (oorspronkelijke)

Op de C: staat ook de map Program Files met de oorspronkelijke programma's.
 
Dus volgens mij heb je gelijk: twee besturingssystemen op 1 partititie, bij de oude win2000 pro zit er wel een volgens mij onherstelbare fout. Pc vindt een bestand niet meer terug '.dll'. Hoe moet ik exact "boot.ini" file aanpassen?

Thx voor de reactie
 
Helaas denk ik dat je oude Windows niet meer bereikbaar is door boot.ini aan te passen. Dan zou er een tweede Windows map moeten zijn. Nu is WINNT de enige map, dus is alles overschreven en is terughalen niet meer mogelijk.
Wel staan je bureaublad en andere instellingen nog in je "oude" Documents and Settings en kun je die naar de nieuwe map kopiëren. Of je daar veel mee opschiet is maar de vraag, want de oude Registry is verdwenen en het is niet meer mogelijk om de oude programma's tot leven te wekken zonder ze opnieuw te installeren.
Als je weer zoiets hebt, gebruik dan een andere naam dan WINNT om in te installeren, dan kun je wel de oude installatie terug halen, omdat je dan feitelijk een dualboot maakt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan